کد خبر: 675964
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش از توانایی ساخت تمام شبیه سازهای جنگنده های موجود در کشور توسط نیروی هوایی خبر داد.
مهر: عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان شرکت کننده در عملیات هوایی 31/59 که در شامگاه روز گذشته باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی هوایی نقش بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت که از جمله آن می توان به عملیات هوایی 31 شهریور 59 تحت عنوان اولین پاسخ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ما هممواره باید از زحمات و تلاش خلبانان ÷یشکسوت تجلیل به عمل آوریم افزود: وجود این خلبانان برای نسل آینده نیروی هوایی ارتش بسیار ارزشمند است.

معاون هماهنگ کننده نهاجا در پاسخ به این سوال که نیروی هوایی در زمینه ساخت شبیه سازها در چه مرحله ای قرار دارد گفت: ما اکنون می توانیم شبیه سازهای هواپیماهایی را که در اختیار داریم به صورت عمومی و با استفاده از فناوری های پیشرفته و روز دنیا بسازیم.

امیر نصیرزاده اضافه کرد: این شبیه سازها شامل شبیه سازهای با حرکت (موشندار) و بدون حرکت (ویژندار) هستند و به طور کلی نیروی هوایی در زمینه ساخت شبیه سازها در بخش های مختلف خودکفا است.

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: متخصصان نیروی هوایی نیز اخیرا شبیه سازهای هواپیمای سوخو24، میراژ و اس7 را ساخته اند و همچنین شبیه سازهای جنگنده های اف 4، اف 5 و اف 14 را بهینه کرده ایم.

امیر نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا آموزش خلبانی در کشورمان به صورت بومی انجام می شود یا خیر گفت: آموزش تمام خلبانان توسط متخصصان بومی آموزش داده می شود و در این زمینه نیز کاملا خودکفا هستیم.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه تمام خلبانانی که در گردان های پرواز حضور دارند آموزش دیده داخل هستند افزود: ما همچنین پتانسیل آموزش خلبانی را در خارج از کشور داریم.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با اشاره به اوورحال کردن دو جنگنده اف 4 و اف 14 که پس از جنگ زمینگیر شده بودند گفت: اورهال هر جنگنده حدود 6 ماه به طول می انجامد و ما نیز همواره نسبت به اورهال کردن جنگنده های قدیمی و همچنین جدید اقدام می کنیم و جزو برنامه های اصلی ما قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار