کد خبر: 675951
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
روزنامه تلگراف در گزارشی با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس نوشت: محورهای این دیدار روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و مسأله حقوق بشر بود.
ایسنا: روزنامه تلگراف در گزارشی با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس نوشت: محورهای این دیدار روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و مسأله حقوق بشر بود.

به گزارش روزنامه تلگراف، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

فیلیپ هاموند پس از این دیدار گفت: در این دیدار بریتانیا نگرانی‌های خود را درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و بازداشت یک تبعه ایرانی - بریتانیایی به نام غنچه قوامی بیان کرد.

هاموند اضافه کرد: ما در این دیدار در مورد روابط دوجانبه گفت‌وگو کردیم و بر تعهدات خود مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌ها به عنوان مسائل مهم تأکید کردیم.

وی ادامه داد: همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردیم. من در این دیدار اعلام کردم که به نفع همه‌مان است به توافقی دست یابیم که بتواند نگرانی‌های امنیت بین‌المللی را برطرف کند و اعتماد جهانی را نسبت به ایران به عنوان یک عضو بین‌المللی بازسازی کند.

وزیر خارجه انگلیس افزود: من به صراحت به ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کردم که بریتانیا متعهد به دستیابی به توافق است، اما ایران باید بیشتر واقع‌گرا باشد و انعطاف‌پذیری بیشتری در مذاکرات نشان دهد تا در این مذاکرات موفق شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار