کد خبر: 675717
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري:
در مورد شبكه‌هاي اجتماعي چيزي كه انتظار بوده و هست اين است كه دستگاه مسئول تلاش خود را انجام دهد تا شبكه‌هاي اجتماعي وجود داشته باشند و مردم هم استفاده‌هاي خوب ببرند ولي در عين حال شرايطي فراهم شود كه موارد مخالف عفت، اخلاق و امنيت در آنجا نباشد يا به حداقل برسد
علي رضائي
سخنگوي قوه قضائيه از سه شناسنامه داشتن «ب. ز» ،  عاقبت پرونده‌هاي نگين غرب، كمپوست، روغن پالم، «م. ر»، مجروح شدن يك روحاني و همچنين اجراي حكم پنج مجرم در ملأ عام، تعيين تكليف استفاده از شبكه‌هاي مجازي خارجي و تهيه لايحه امر به معروف سخن گفت.

دو اتفاق در پرونده به اصطلاح نفتي

غلامحسين محسني اژه‌اي در شصت و نهمين نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: درخصوص پرونده به اصطلاح نفتي دو اتفاق افتاده است.
وي افزود: مشخص شد متهم اين پرونده در مقاطعي از سه شناسنامه استفاده مي‌كرده و از اين شناسنامه‌ها بهره‌برداري‌هايي مي‌كرده است، داشتن سه شناسنامه در يك زمان خودش جرم است.
اژه‌اي گفت: او توانسته بود در مدتي از افرادي در داخل زندان استفاده كند و اطلاعاتي را به خارج زندان برساند كه اين واسطه‌ها پيدا  و افراد متخلف بازداشت شدند و همين امر باب جديدي را در پرونده باز كرد.
معاون اول قوه قضائيه درباره سوابق قبلي متهم اظهارداشت: 2 سال حبس و بيش از 20 چك برگشتي از سوابق قبلي اين متهم است البته غير از شكايت شركت نفت شكايت ديگري هم براي ايشان به‌وجود آمده است، در حال حاضر 10 نفر در بازداشت به سر مي‌برند و همچنين از بعضي بانك‌ها و مديرعامل‌شان تحقيق به عمل آمده است.

تسويه حساب با طلبكاران «نگين غرب»

غلامحسين محسني اژه‌اي درباره آخرين جزئيات پرونده نگين غرب گفت: در اين پرونده حكم صادر شده است و توجه ويژه‌اي در اين پرونده صورت گرفت تا بتوان اموال و طلب شكات را استيفا كرد و در اين زمينه خيلي زحمت كشيده شد.
وي افزود: آخرين خبري كه من تا پايان مرداد دارم 7472 نفر تسويه حساب شدند كه از بين اين تعداد 1170 نفر ظرف 40 روز آخر حسابشان تسويه شد.
معاون اول قوه قضائيه اظهارداشت: كارفرماي دو پروژه اين پرونده تغيير يافته است.
وي همچنين درباره پرونده كمپوست گفت: شكات اين پرونده به بش از 8000 نفر رسيده است، همچنين 12 نفر تحت تعقيب هستند و 9 نفر در بازداشت به سر مي‌برند.
وي بيان داشت: اموالي كه تا الان شناسايي شده است تكاپوي طلب تمام طلبكاران نيست.
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: ظرف روزهاي گذشته چند حكم علني در ملأ عام  اجرا شد كه طبق حكم آن سه نفر در استان فارس، دو نفر در استان همدان و يك نفر در استان قم اجرا شد.
وي درباره جرائم اين مجرمين گفت: سرقت مسلحانه، سرقت همراه با آزار براي بعضي تجاوز به عنف همچنين يكي از آنها در خريد و فروش 900 كيلو ترياك شركت داشت كه اين شخص سال‌ها تحت تعقيب بود، حتي فردي را به نام خودش معرفي كرده بود كه وي مدت‌ها به جاي وي در بازداشت به سر مي‌برد.

اصل بر  مسدود نشدن  شبكه‌هاي اجتماعي

معاون اول قوه قضائيه در ادامه به شبكه‌هاي اجتماعي پرداخت و تصريح كرد: در مورد شبكه‌هاي اجتماعي چيزي كه انتظار بوده و هست اين است كه دستگاه مسئول تلاش خود را انجام دهد تا شبكه‌هاي اجتماعي وجود داشته باشند و مردم هم استفاده‌هاي خوب ببرند ولي در عين حال شرايطي فراهم شود كه موارد مخالف عفت، اخلاق و امنيت در آنجا نباشد يا به حداقل برسد.
اژه‌اي ادامه داد: ما تلاش مي‌كنيم زيرساخت و ابزارهاي مورد نياز فراهم شود تا از اين سيستم‌ها كه هم قابل استفاده كارهاي خوب و كارهاي بد دارد در زمينه‌ كارهاي خوب استفاده شود.
معاون اول قوه قضائيه گفت: در اواخر سال گذشته و اوايل امسال به ما قول دادند ظرف سه ماه تلاش مي‌كنيم تا محتواي مجرمانه تعدادي از شبكه‌هاي اجتماعي پالايش شود تا اين شبكه‌ها مسدود نشوند و باشند و هم در عين حال محتواي مجرمانه توزيع نشود.
وي ادامه داد: چند ماه از اين قضيه گذشته كه اين امر صورت نگرفت و به دستور آيت‌الله آملي لاريجاني خطاب به وزير ارتباطات نامه‌اي نوشته شد تا سازوكار مورد نياز فراهم شود تا مردم محروم از استفاده خوب شبكه‌هاي اجتماعي نشوند.

 ورود دادسرا به ماجراي  روغن پالم
غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه گفت:‌بحث سلامت مردم بسيار مهم است و بحمدالله وزارت بهداشت و آقاي هاشمي به جد در زمينه روغن پالم وارد شده‌اند.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: حتماً قوه قضائيه با تمام توان كمك مي‌كند تا چيزي كه لازم است در اختيار مردم قرار گيرد اعم از غذا، دارو و. . . تا وزارت بهداشت در اين زمينه موفق باشد و اگر كسي در اين زمينه دچار جرمي شد در اولويت رسيدگي قرار مي‌گيرد.
اژه‌‌اي تصريح كرد: در نشست قبلي گفتم كه هنوز نامه‌اي در خصوص واصل نشده اما يكي دو روز بعد نامه واصل شد؛ دادسرا وارد شده و دولت‌آبادي گفته به جد دنبال مسئله هستيم و قوه قضائيه نيز در اين قضيه پالم و ساير موارد بهداشت و سلامت كمك مي‌كند.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد اظهارات تركان مشاور ارشد رئيس‌جمهور در مورد بازنگردان اموال مسئولان دوره قبلي گفت: نامه و شماره نامه را بدهند.

اشكال «م. ر» وارد نيست

غلامحسين محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد مكاتبه با وزير ارتباطات و سازوكار پالايش محتواي مجرمانه از شبكه‌هاي اجتماي گفت:‌با واسطه شنيده‌ام كه وزارت مربوطه مشغول و در حال تلاش است تا كاري كه برعهده دارد انجام دهد.‌ ما منتظر مي‌مانيم و اميدواريم تا آنجا كه شدني است انجام شود.
اژه‌اي در پاسخ به سؤالاتي در مورد اظهارات «م ر» معاون رئيس‌جمهور سابق اظهار داشت: ايشان با فرض اينكه حكم صادر نشده مطالبي مرقوم كردند. با توجه به اينكه حكم صادر شده اشكالات وارد نيست، به نظرم حداقل مطالبي را كه گفتند وارد نيست.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي پيرامون گشت انصار حزب‌الله بيان داشت: اعلام كرده‌اند كه ما خلاف قانون عمل نمي‌كنيم و ان‌شاءالله چيزي كه شما مي‌گوييد پيش نمي‌آيد.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد مكاتبه با وزير ارتباطات و استقلال قوا تصريح كرد: به استناد قانون تعيين مصاديق مجرمانه كه پيش‌بيني كرده محتواي مجرمانه پالايش شود، كارگروه مربوط به جلسات تشكيل شده و خود آقايان هم قائل به اين مسئله هستند و اميدواريم كار صورت گيرد.
معاون اول قوه قضائيه درباره پايش محتواي سايت‌ها مانند فيسبوك توسط قوه قضائيه اعلام كرد: اگر بشود جلوي فسادي را گرفت ما مسئوليم جلوي آن فساد را بگيريم حتي اگر تا 80 درصد بتوان جلوي فساد را گرفت بايد به همان مقدار تلاش كنيم تا جلوي فساد گرفته شود.
وي تصريح كرد: متخصصان مي‌گويند مي‌توانيم امكاناتي را فراهم  كنيم كه مردم از اين شبكه‌ها استفاده كنند و در عين حال از محتواي مجرمانه و مفسدانه آن هم جلوگيري كنيم و براي اين منظور سه ماه فرصت خواسته‌اند.
غلامحسين محسني اژه‌اي درباره كيفرخواست و حكم فردي كه در خارج از كشور بوده و در پرونده مه‌آفريد دستگير شده، گفت: حكم و كيفرخواست هنوز صادر نشده است.

  4 بازداشتي  در پرونده جراحت يك روحاني

غلامحسين محسني اژه‌اي در خصوص ضرب و جرح يك روحاني در كهن‌دژ اصفهان توسط اراذل و اوباش گفت: در اين ماجرا چهار نفر بازداشت شدند و پرونده در حال رسيدگي است.
سخنگوي قوه قضائيه در واكنش به اظهارات يكي از خبرنگاران مبني براينكه يكي از شكات پرونده تأمين اجتماعي گفته كه پرونده مرتضوي به وزارت اطلاعات ارجاع شده، گفت: من چنين چيزي را نشنيدم كه پرونده به وزارت اطلاعات رفته باشد، پرونده همچنان در دادسرا است و حكمي صادر نشده ضمن اينكه پرونده ديگر اين فرد در ديوان عالي كشور نيز هنوز نهايي نشده است.
سخنگوي قوه قضائيه همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان مبني بر اينكه افزايش شهريه دانشگاه آزاد با واكنش برخي دانشجويان و نمايندگان مجلس، مواجه شده آيا قوه قضائيه به عنوان مدعي العموم در موضوع دانشگاه آزاد كه ميليون‌ها دانشجو دارد، وارد مي‌شود يا خير، گفت: قوه قضائيه تا الان در اين موضوع ورودي پيدا نكرده و از آينده هم خبري ندارم.

برخورد با شبكه‌هاي ‌خلاف مصلحت نظام

اژه‌اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا غيرفعال كردن برخي نرم‌افزارها، همچون وايبر و واتس‌آپ به دليل كاهش چشمگير درآمد مخابرات نيست، گفت: به هيچ وجه اينگونه نيست. همه ما بايد از تكنولوژي استفاده كينم اما اين را قبول داريم كه اگر يك سيستم يا شبكه‌اي در جهت خلاف مصلحت نظام يا عفت عمومي كار كرد بايد با آن برخورد شود.
غلامحسين محسني اژه‌اي در شصت و نهمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در مورد امر به معروف و نهي از منكر گفت:‌در نشست‌هايي كه از ابتداي سال تاكنون داشته‌ايم در تلاشيم تا يك لايحه جامع تهيه و تقديم مجلس كنيم تا وظايف دستگاه‌ها مشخص شود.

وي افزود:‌خيلي از منكرات ديگري هست كه در دستگاه‌هاي اداري مختلف انجام مي‌شود و بايد جلوگيري شود بنابراين ما در معاونت پيشگيري از جرم و معاونت فرهنگي به دنبال تهيه اين لايحه هستيم.
غلامحسين محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تخلفاتي كه منتسب به دولت گذشته مي‌شود و شائبه استفاده از بيت‌المال در آن وارد است آيا مدعي‌العموم وارد مي‌شود، گفت: مدعي‌العموم بايد در ابتدا مطلع بشود و بعد وارد شود.

وي افزود: يكي از راه‌هاي مطلع شدن مدعي‌العموم اين است كه آن دستگاهي كه حسابرسي مي‌كند قوه قضائيه را مطلع مي‌كند يا سازمان بازرسي كل كشور يا بازرسي خود سازمان‌ها يا حتي اطلاعات مردمي موجب آگاهي مدعي‌العموم شود. با فرض اطلاع پيدا كردن از استفاده از بيت‌المال توسط دولت گذشته مدعي‌العموم وارد مي‌شود.
وي درباره فيلترينگ يا توقيف نشريات و نشريات الكترونيكي اظهار داشت: ما يك قانون مطبوعات داريم كه طبق آن نشريات بايد مجوزشان را از هيئت نظارت و مطبوعات بگيرند همچنين طبق اصلاحيه آن نشريات الكترونيكي هم در حكم همان است. حال سؤال پيش مي‌آيد آيا تمام سايت‌ها، وبلاگ‌ها و خبرگزاري‌ها نشريات الكترونيكي هستند؟

وي افزود: آيا نشريات الكترونيكي را بايد هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف كند يا نهادهاي ديگري هم بايد اين كار را انجام دهند؟ بنابراين اگر نشريه‌اي تخلف كرد قوه قضائيه هم مي‌تواند مستقيماً وارد شود و همچنين اختياراتي هم كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه در اين زمينه دارد.
محسني اژه‌اي تصريح كرد: كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه، قوه قضائيه، هيئت نظارت بر مطبوعات مي‌توانند نشريه‌اي را توقيف كنند حالا بحث اينجاست كه آيا اگر يكي از اين دستگاه‌ها وارد شد آن دستگاه ديگر مي‌تواند وارد شود يا خير؟!

وي ادامه داد: اگر حتي يكي از آن دستگاه‌ها از نظر خود برگردد نظر دستگاه ديگر به قوت خود باقي است، در ضمن اگر بنابراين باشد سايتي كه ثبت نشده است را وزارت ارشاد تعيين تكليف كند بايد تمام سايت‌ها را تعيين تكليف كند و نمي‌تواند بخشي از آن را انتخاب كند، اين موضوع قابل بحث است و بايد جمع‌بندي بشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
0
از مسئولین قوه قضاییه و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه میخواهم با توجه به عدم تمایل همکاری دولت در بحث اینترنت پاک و از آنجایی که مطابق قانون توهین به مقدسات دین مبین اسلام و ارزش های ملی کشور جرم تلقی شده و هرکس بدان دچار شود مجرم محسوب میگردد-و از آنجایی که عده ای از شخصیت های داخلی فیلترینگ و اینترنت پاک را منافات با حرّیت و آزادی میدانند!-از آنجایی که هم بهانه را از دست این قلیل افراد گرفته شود و هم اجازه تبلیغ مطالب مجرمانه در سطح فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی داده نشود-سیستم فیلترینگ هوشمند را در دستور کار خود قرار داده و زمینه اش را جهت راه اندازی اش فراهم کنید که هم بشود استفاده پاک و درست از فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی شود و هم اجازه داده نشود به راحتی مطالب مجرمانه در سطح شبکه های اجتماعی منتشر شود و همچنین از مردم بخواهید و تبلیغ وسیع کنید بعنوان نظارت همگانی و همچنین از باب نهی از منکر این قبیل تخلفات در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به قوه قضاییه و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اطلاع دهند تا ریشه هتاکان به مفدسات و ارزشها در در سطح فضای مجازی کشور و بخصوص شبکه های اجتماعی از ریشه کنده شود. ان شاء الله
پدر کودک سه ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
داشتیم اخبار تلویزیون گوش می کردیم ، دختر سه ساله ام پرسید:
بابا (ب ز) یعنی چی که این آقاهه میگه؟

...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار