کد خبر: 675716
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مدیر کل آژانس بین المللی آژانس انرژی اتمی گفت: لازم است ایران گامهای مورد توافق را اجرا کند و گام‌های جدیدی را برای مرحله بعدی چارچوب همکاری ارائه کند.
باشگاه خبرنگاران: مدیر کل آژانس بین المللی آژانس انرژی اتمی در پنجاه و هشتمین نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مدعی شد: آژانس در موضعی نیست که  عدم وجود تاسیسات هسته ای اعلام نشده ایران را تایید کند.

وی گفت: از زمان کنفرانس عمومی پیشین، تحولات مهمی در زمینه اجرای پادمان‌ها در جمهوری اسلامی ایران رخ داده است. در نوامبر 2013،‌ آژانس و ایران بر سر همکاری‌های بیشتر برای حل تمام موضوعات کنونی و سابق ذیل چارچوب همکاری‌ها، توافق کردند.»

وی افزود: ماه گذشته من به عنوان بخشی از تلاش‌هایم برای پیشبرد مذاکرات سطح بالا میان آژانس و ایران، در تهران دیداری با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور داشتم.

وی ادامه داد: ایران تحت چارچوب همکاری‌ها چندین اقدام عملی را طبق برنامه انجام داده است. با این حال، هنوز دو مورد از این اقدامات باید انجام شود.

آمانو افزود: برای حل تمامی موضوعات باقی‌مانده، بسیار مهم است که ایران به اجرای به موقع تمامی گام‌های عملی مورد توافق در چارچوب همکاری ادامه داده و اقدامات تازه‌ای را که می‌توانیم در گام بعدی بر سر آن‌ها توافق کنیم، پیشنهاد دهد.

مدیر کل آژانس افزود: آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام‌شده از سوی ایران تحت موافقتنامه پادمان‌ها، ادامه می‌دهد. با این حال آژانس در موقعیتی نیست که بتواند تضمین معتبری در رابطه با نبود مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران و در نتیجه جمع‌بندی اینکه تمام مواد هسته‌ای در ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز به کار گرفته شده‌اند، ارائه دهد.

مدیر کل آژانس همچنین گفت: آژانس به انجام اقدامات نظارت و راستی‌آزمایی در رابطه با اقدامات مرتبط با هسته‌ای مشخص شده در برنامه مشترک اقدام مورد توافق گروه 3+3 و ایران، ادامه می‌دهد. ایران اقدامات مربوطه را بر طبق برنامه و به موقع انجام داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار