کد خبر: 675695
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
طرح پیشنهادی شرکت بوئینگ برای تاکسی فضایی شامل یک صندلی برای یک توریست‌ است که به ایستگاه فضایی بین‌المللی اوج خواهد گرفت اما هنوز بهایی برای این بلیط تعیین نشده است.

 

خبرگزاری ایسنا: به گفته جان مولهلند، مدیر برنامه خدمه تجاری بوئینگ، قرارداد پنج‌ساله 4.2 میلیارد دلاری بوئینگ با ناسا به این شرکت امکان فروختن سفرهای فضایی به توریست‌ها را می‌دهد اما هنوز بهای بلیت صندلی توریستی مشخص نشده است.

گرچه بهای دقیق این بلیط معلوم نیست، بوئینگ اعلام کرده این قیمت با بهای اعلام‌شده آژانس فضایی روسیه رقابت خواهد داشت. این آژانس توریست‌ها را به بهای 50 میلیون دلار به فضا خواهد فرستاد.

هم‌اکنون که بوئینگ یکی از برندگان سهام قرارداد تاکسی فضایی ناسا شده، این شرکت امیدوار است بتواند در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری داشته باشد. گفته می‌شود نخستین پرتاب تاکسی بوئینگ تا سال 2017 انجام نخواهد شد.

بوئینگ رقیبی به نام اسپیس‌ایکس دارد که برنده دیگر قرارداد ناسا به شمار می‌آید و می‌تواند تاکسی فضایی را به بهای 40 درصد کمتر از بوئینگ تولید کند.

اسپیس‌ایکس سفرهایی را برای توریست‌ها طراحی کرده اما به این سوال‌های موجود در خصوص این که توریست‌ها را در ماموریت ناسای خود به فضا خواهد فرستاد یا خیر، پاسخی نگفته است.

بوئینگ و اسپیس ایکس به تازگی برنده قراردادهای ناسا برای طراحی، ساخت و آزمایش سفینه فضایی‌ به منظور انتقال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی ناسا شده‌اند.

اسپیس ایکس اعلام کرده می‌تواند تاکسی را به بهای 2.6 میلیارد دلار طراحی کند و بسازد در حالی که بوئینگ بهای 4.2 میلیارد دلار را اعلام کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار