کد خبر: 675687
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
برای نخستین بار پهپاد صادق 1 و رادار فتح 2 به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری مهر: پهپاد صادق 1 جهت اجرای ماموریت های تست سامانه های راداری و الکتریکی ارزیابی های آموزشی با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرند و رادار فتح نیز راداری کاملا بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری روز دنیا بوده که توانایی کشف هواپیماهای بدون سرنشین و ریز پرنده را دارد.

 مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صبح امروز 31 شهریور ماه (دوشنبه) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور با حضور فرماندهان و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. در این مراسم که فرماندهان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی حضور داشتند حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به سخنرانی پرداخته و سپس یگان های نمونه سه گانه ارتش و سپاه و نیروی انتظامی در مقابل جایگاه رژه رفته و بخشی از ادوات و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشگر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشگر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا،سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و همچنین فرماندهان سه گانه ارتش و سپاه شرکت دارند.

حجت الاسلام روحانی در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداخت و سپس یگان های نمونه سه گانه ارتش و سپاه در مقابل جایگاه رژه رفته و جدیدترین ادوات و تجهیزات نیروهای مسلح را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم همچنین تعدادی از ادوات و تجهیزات پدافند هوایی خاتم الانبیاء آجا از جمله یک دستگاه خودروی آرم، یک دستگاه خودروی فرمانده ستون، چهار دستگاه موشک اس 200 (چهار تیر)، سه دستگاه لانچر به همراه موشک های مربوط، دو دستگاه پهپاد، یک دستگاه رادار فتح 2، رادار کیهان، رادار LPD200، رادار خاتم و رادار اسکایگارد، چهار دستگاه موشک شلمچه، دو دستگاه سامانه FM-80، دو دستگاه سامانه راپیر و یک دستگاه تروبو اسکنر به نمایش درآمد.

برای نخستین بار پهپاد صادق 1 و رادار فتح 2 به نمایش گذاشته شد، پهپاد صادق 1 جهت اجرای ماموریت های تست سامانه های راداری و الکتریکی ارزیابی های آموزشی با سرعت بالا و با ارتفاع پرواز 25 هزار پا مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین رادار فتح نیز راداری کاملا بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری روز دنیا بوده که قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن و همچنین توانایی کشف هواپیماهای بدون سرنشین و ریز پرنده را دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار