کد خبر: 675671
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، شگرد مرد مسافرکشی را که در فضای اینترنت از زنان مشتاق ورود به دنیای بازیگری، ده‌ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ محمد مهدی کاکوان با اشاره به دستگیری فردی که با راه‌اندازی یک سایت، اقدام به کلاهبرداری چند ده میلیونی از شیفتگان دنیای بازیگری و سینما کرده بود، گفت: مدتی پیش وکیل خانمی به نام «المیرا» که در یکی از کشورهای خارجی ساکن است به همکاران ما در پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد که فردی با سوءاستفاده از علاقه موکلش برای ورود به دنیای بازیگری، اقدام به کلاهبرداری از وی توسط یک سایت اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: پس از اظهارات وکیل مالباخته، پرونده‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شد و ماموران پلیس فتا متوجه شدند فردی که از طریق سایت اینترنتی از این زن کلاهبرداری کرده است، در نخستین ارتباطش با وی، خود را به عنوان «کاشف استعدادهای ناشناخته در دنیای بازیگری و مرتبط با کارگردانان مشهور» معرفی کرده بود و با چرب زبانی و تسلط به برخی اصطلاحات بازیگری، موفق به جلب اعتماد این زن شده بود.

او گفت: ماموران برای بررسی بیشتر موضوع و یافتن سرنخ‌های بیشتر، سایت مذکور را مورد بازبینی قرار دادند و موفق شدند تمامی ارتباطات متنیِ رد و بدل شده میان فرد کلاهبردار و زن قربانی را بازخوانی کنند و نهایتاً دریافتند که این فرد با گرفتن چند تست بازیگریِ صوری از او، عنوان کرده بود که وی موفق شده است در تست‌های بازیگری قبول شود و با این شیوه، او را برای ورود به دنیای بازیگری امیدوارتر و مشتاق‌تر کرده بود.

کاکوان با تاکید بر اینکه این فرد تسلط خوبی بر اصطلاحات دنیای هنر و خصوصاً تئاتر و سینما داشته است، گفت: این فرد پس از امیدوار کردن قربانی خود برای ورود به عالم بازیگری و سینما، با بهانه تراشی تحت عنوان عدم داشتن سابقه بازیگری این زن در ایران و نداشتن تحصیلات مرتبط با بازیگری، توانسته بود او را متقاعد کند که مبلغ کلانی را به وی بپردازد تا او گواهینامه‌ گذراندن دوره بازیگری را برای این خانم مشتاق بازیگر شدن صادر کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت: این فرد پس از متقاعد کردن قربانی خود و اخذ مبلغی نزدیک به 5 هزار یورو، معادل 20 میلیون تومان، ارتباط خود را با این زن قطع می‌کند.

او با بیان اینکه این فرد پس از دستگیری توسط پلیس فتا به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، گفت: ماموران پلیس فتا با استفاده از روش‌های فنی موفق به شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت شدند و متهم 32 ساله این پرونده پس از اعتراف به اخذ مبالغی و کلاهبرداری به بهانه ورود علاقه‌مندان به دنیای بازیگری عنوان کرد که بدین شیوه و شگرد از سه زن دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

کاکوان با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ یک از 3 قربانی دیگر، اقدام به طرح شکایت در این خصوص نکرده‌اند، گفت: این فرد در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد که پیش از راه اندازی این سایت، با خودروی خود در حوالی پارک دانشجو مسافر کشی می‌کرده و به دلیل جابه‌جا کردن برخی از دانشجویان تئاتر و تعدادی از بازیگران، با مفاهیم و اصطلاحات دنیای هنر و بازیگری آشنا شده بود؛ از این رو با مشاهده اشتیاق بسیاری از جوانان برای ورود به عرصه بازیگری، ترغیب می‌شود تا از این شیوه برای کلاهبرداری از آن‌ها بهره گیرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در پایان گفت: پلیس به دنبال یافتن دیگر شکات این پرونده است ولی با توجه به اینکه تنها رد باقی مانده از این قربانیان، یک اکانت اینترنتی غیرفعال است، متهم با پرونده فعلی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار