کد خبر: 675637
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت بر اجرای دستورالعمل اقلام غذایی در بوفه‌ها از سوی مدارس تأکید کرد و گفت: طبق این دستورالعمل،بوفه‌های مدارس حق عرضه نوشابه‌های گازدار، پرنمک و پرچرب را ندارند.
فارس: زهرا عبداللهی در رابطه با وضعیت بوفه مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دستورالعملی به صورت مشترک به امضای وزارت آموزش و پرورش و بهداشت رسیده و در سطح مدارس کل کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل اقلام غذایی مجاز که حق توزیع در بوفه‌های مدارس را دارند معرفی شده‌اند این اقلام شامل تنقلات شور، چرب و پرنمک مانند چیپس، پفک، نوشابه‌های گازدار و رنگی هستند.

عبداللهی گفت: تمام آن دسته از مواد غذایی که بسته‌بندی بهداشتی ندارند و فاقد مجوز تولید و پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند در این دستورالعمل جدید به مدارس تأکید شده که حق توزیع ندارند.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: نگاه ما در این دستورالعمل پیشگیرانه است چرا که روند رو به افزایش چاقی و اضافه وزن را در دانش‌آموزان ایرانی می‌بینیم این در حالی است که بیماری‌ها و عواملی مثل قند خون، چربی و فشار خون بالا حتی از سنین پایین نیز در کشور دیده می‌شود.

وی گفت: اقلامی در بوفه‌ها و پایگاه‌های مدارس عرضه خواهد شد که چربی بالا، نمک و قند بالایی نداشته باشند حتی ‌آن دسته از اقلامی که مجاز به عرضه هستند باید از نوع کم‌نمک و کم‌چرب باشند.

عبداللهی با اشاره به اینکه این دستورالعمل در آبان سال گذشته تنظیم و ابلاغ شده افزود: مدارس موظف به اجرای این دستورالعمل هستند و بازرسان بهداشت و محیط از سوی وزارت بهداشت از بازدیدهایی که از مدارس دارند از نظر نوع اقلامی که باید عرضه شود کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد و موارد تخلف را گزارش خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار