کد خبر: 675571
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعزام۱۶۰ نفر در قالب گروه‌های ارزیاب به استان‌های مختلف کشور به منظور رصد بازگشایی مدارس گفت: امسال رئیس جمهور به دلیل سفر نیویورک در مراسم بازگشایی مدارس در روز اول مهر حضور ندارد.
تسنیم: علی زرافشان درخصوص مراسم بازگشایی مدارس در روز اول مهر اظهار داشت:‌ روز 26 شهریور در اغلب استان‌های کشور مانور استقبال از سال تحصیلی را برگزار کردیم. وزیر آموزش و پرورش در اجلاس روسای آموزش و پرورش تاکید داشتند قبل از شروع سال تحصیلی اولین جلسه شورای معلمان مدرسه برگزار شود یعنی کادر مدرسه بسته شده باشد و برنامه درسی دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی به آنها ارائه شود.

وی افزود: دانش‌آموزان در فاصله زمانی 26 شهریور تا 31 شهریور باید یک روز به مدرسه آمده و برنامه‌درسی خود را دریافت کنند و روز اول مهر دانش‌آموز با برنامه درسی مشخص، کتاب و معلم مشخص به کلاس درس برود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرور گفت: در جلسه‌ای که اخیرا برای بازگشایی مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، تیم‌های ارزیاب پروژه مهر که به استان‌ها اعزام می‌شوند از سوی وزیر سیاست‌ها را اخذ کردند و بنده نیز به عنوان رئیس ستاد پروژه مهر گزارشی را ارائه کرده و نکاتی را که انتظار داریم در استان اتفاق بیفتد، تشریح کردم.

** اعزام 160 نفر در قالب تیم ارزیاب برای رصد بازگشایی مدارس در سراسر کشور

زرافشان بیان کرد:‌بیش از 160 نفر در قالب تیم‌های ارزیاب به همراه 32 نماینده وزیر آموزش و پرورش که شامل معاون، مدیر کل و رئیس مرکز هستند با حضور در استان‌های مختلف از روند ثبت‌نام مدارس نظارت می‌کنند. سامانه ارزیابی از پروژه مهر به شکل الکترونیک تعریف شده و دستورالعمل‌ها را به گروه‌های ارزیاب ارائه کرده‌ایم و در هر استان 5 نفر ارزیاب قبل از نمایندگان وزیر حضور می‌یابند که از 28 شهریور به استان‌ها اعزام شده‌‌اندو وظیفه آنها ارزیابی از پروژه مهر است

وی افزود:‌تیم‌های ارزیاب وضعیت آماده سازی فضا، سازماندهی نیروی انسانی،‌ثبت‌نام و تجهیز مدارس، مسائل بهداشتی و تربیتی را رصد کرده و نتایج ارزیابی استان‌ها را در سامانه الکترونیک ثبت کرده و ما بلافاصله گزارش می‌گیریم که وضعیت هر استان در زمینه بازگشایی مدارس به چه صورت است.

زرافشان درخصوص توزیع کتب درسی دانش‌آموزان بیان کرد:‌ در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش معمولاً سال‌های گذشته با مشکل توزیع کتاب‌های درسی مواجه بودیم. امسال تک‌تک استان‌ها را کنترل کردیم و کتاب‌های درسی میان تمام هنرستان‌های کشور توزیع شده است، در سایر مقاطع نیز کتب درسی توزیع شده بنابراین امسال در بحث کتب درسی مشکلی نداریم به‌گونه‌ای که روز اول مهر تمام دانش‌آموزان کتاب درسی دارند.

وی با بیان "با مجموعه این اقدامات تلاش می‌کنیم تا یک مهر شکوهمند را داشته باشیم" گفت: امسال حدود 150 هزار نفر افزایش دانش‌آموز در کلاس اول دبستان داریم و در مجموع یک میلیون و 350 هزار نفر دانش‌آموز به کلاس اول وارد می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:‌روز اول مهر روز بازگشایی مدارس برای تمام دانش‌آموزان برگزار می‌شود. هر سال مراسم بازگشایی مدارس با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود اما امسال، رئیس جمهور به دلیل سفر نیویورک در مراسم روز اول مهر حضور ندارد و این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد. البته پیام رئیس جمهور و پرسش مهر را خواهیم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار