کد خبر: 675501
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
رئيس‌جمهور سوريه ضمن رد احتمال برگزاري كنفرانس ژنو3 تأكيد كرد كه اگر مخالفان خواهان گفت‌وگو هستند بهتر است اين مذاكرات را در دمشق ادامه دهند.

به گزارش ايسنا، به نقل از المنار، منابع غربي آگاه به نقل از استفان دي ميستورا، فرستاده سازمان ملل به سوريه اعلام كردند كه بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه در ديدار با وي اعلام كرده است كه كنفرانس ژنو 3 برگزار نخواهد شد. پيش ازاين  نمايندگان دولت سوريه با مخالفان در كنفرانسي موسوم به ژنو2 با يكديگر ديدار و مذاكره كردند اما اين مذاكرات نتيجه مثبتي به همراه نداشت.

 اسد گفته است: اگر مخالفان سوري خواهان مذاكره هستند، مكان مناسب براي مذاكره اينجا در دمشق است، پس به دمشق بيايند و ما تمام ضمانت‌ها را به هر يك از نمايندگان آنها كه به سوريه بيايد، ارائه مي‌دهيم. منابع به نقل از دي ميستورا اعلام كردند كه سفر وي به دمشق براي آگاهي از اوضاع بوده است و بر خلاف آنچه كه برخي از منابع گفته‌اند، وي طرحي براي اجراي فعاليت خاصي ندارد و رويكرد يا توافق بين‌المللي يا توافقي ميان روسيه و امريكا براي مطرح كردن برگزاري نشست ژنو ديگري وجود ندارد.

همچنين گفته شده است برخي از افرادي كه در گروه فرستاده سازمان ملل به سوريه فعاليت مي‌كنند، در آينده‌ نزديك استعفا خواهند داد و به كشورهاي خود باز خواهند گشت. اكثريت اعضاي اين گروه كه با فرستاده جديد سازمان ملل همكاري دارند، در گذشته با اخضر الابراهيمي، فرستاده سابق سازمان ملل به سوريه فعاليت مي‌كردند.

 در سطح ميداني، عمليات ارتش سوريه آخرين مراحل خود را در كوي «الدخانيه» واقع در دمشق سپري مي‌كند و با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروريست‌هاي اين منطقه نداي استمداد و درخواست كمك آنها هر روز بلندتر مي‌شود. نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند يك گروه ديگر مسلح را در ساختمان‌هاي واقع در جنوب الدخانيه محاصره كنند و مانع پيشروي و نفوذ آنها به مناطق ديگر شوند تا تنها دو گزينه مرگ يا تسليم پيش روي آنها باقي مانده باشد. محاصره مناطق تحت كنترل شورشيان به عنوان يك استراتژي مؤثر طي دو سال اخير توسط ارتش سوريه براي شكست گروه‌هاي تروريستي به كار گرفته شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار