کد خبر: 675499
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
اگرچه به گفته معاون اجرايي رئيس‌جمهور و معاون وزير صنعت، معدن و تجارت قيمت نان قرار است اصلاح شود و اندكي هم افزايش يابد، اما برخي نانوايان در سطح شهر اقدام به افزايش خودسرانه قيمت‌ها كرده و به پيشواز اين تصميم دولت براي تغيير قيمت نان رفته‌اند. در عين حال، خبرهايي هم از احتمال افزايش يارانه نقدي نان به گوش مي‌رسد.
به گزارش مهر، گزارش ميداني از برخي نانوايي‌هاي سطح شهر نيز حكايت از آن دارد كه برخي نانوايي‌ها، اقدام به افزايش خودسرانه قيمت نان كرده‌اند و برخي ديگر نيز اگرچه قيمت را تغيير نداده‌اند، اما وزن چانه نان را به شدت كاهش داده به نحوي كه ضخامت برخي نان‌هاي سنگك، بسيار كم شده و به گفته برخي مردم، به سمت نان لواش پيش رفته است.
از سوي ديگر، برخي نانوايان، قيمت هر نان را حدود 100 تا 150 تومان افزايش داده‌اند كه البته اين افزايش قيمت بيشتر در نان‌هاي سنگك و بربري محسوس است، به نحوي كه يك قرص نان سنگك كه در گذشته 700 تومان بوده است، اكنون به قيمت 800 تومان عرضه مي‌شود. اين در حالي است كه نان كنجدي نيز كه قيمت 800‌توماني داشته است، اكنون از سوي برخي نانوايان 1000 تومان هم عرضه مي‌شود. نان بربري نيز كه تا پيش از اين 600‌تومان عرضه مي‌شده است، اكنون به قيمت 700 تومان عرضه مي‌شود. اين در حالي است كه برخي بربري‌فروشان هم اندكي كنجد به نان اضافه كرده و آن را به قيمت گران‌تر به مشتريان مي‌فروشند، در حالي كه ميزان كنجدي كه اضافه مي‌شود، به اندازه 100 تومان افزايش قيمت، ارزش ندارد. اما شايد بيشتر از آنچه كه افزايش قيمت نان در ديد مشتريان محسوس باشد، كم شدن وزن چانه‌ها كه به نوعي گرانفروشي هم هست، به چشم مي‌خورد و نظارتي هم در اين زمينه صورت نمي‌گيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اخوان گیلانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
0
وقتی که می بینند کسی به کسی نیست اونها هم دست به کار می شوند
می گویند وقتیکه آب سر بالا می ره
قورباغه هفت تیر کش می شه
وقتیکه نظارت نیست ، تشویق و تنبیه نیست ، برخورد قانونی نیست همینه که می بینیم هروقت مردم و مسئولین تشنه قانون شدند همه اینها درست می شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار