کد خبر: 675423
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
رایزنی‌های دوجانبه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با هیأت‌های ۱+۵ در نیویورک در جریان است.
فارس: رایزنی‌های دوجانبه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با هیأت‌های ۱+۵ در نیویورک در جریان است.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که به منظور شرکت در هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ (آلمان، فرانسه، انگلستان،‌روسیه، آمریکا و چین) درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در نیویورک به سر می‌برد، دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) رایزنی‌هایی را با هیأت‌‌های 1+5 داشت.

روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رایزنی‌ها در هفتمین دور مذاکرات به گفت‌وگو پرداختند و علاوه بر آن سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نشست چهارجانبه معاونان وزیر خارجه ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی در ۱+۵ نیز شب گذشته مشترکا برگزار شد.

براساس این گزارش رایزنی‌ها امروز نیز در نیویورک در جریان است و قرار است رایزنی‌های دوجانبه با هیأت‌های آمریکا، روسیه و چین به صورت جداگانه برگزار شود.

هفتمین دور مذاکرات جامع پیش از ظهر جمعه ۲۸ شهریور ماه در شهر نیویورک آغاز شد.

ایران و ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تاکنون شش بار در شهر وین به گفت‌وگو نشستند.

وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۵ به همراه کاترین اشتون سوم آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۲) در شهر ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه ۳۰ دی ماه وارد مرحله اجرا شد و پس از آن مذاکرات برای دستیابی به را‌ه‌حل جامع هسته‌ای آغاز شد.

در ششمین دور مذاکرات در وین و زمانی که مشخص شد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر ماه ۱۳۹۳) تمدید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار