کد خبر: 675287
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
وزراي امور خارجه ايران و استراليا ضمن تبادل نظر درباره مشكلات مهاجران و پناهجويان ايراني توافق كردند گروه هاي كارشناسي كنسولي در اين باره تبادل نظر كرده و هيأت كنسولي استراليا به ايران سفر كند.
مهر: جولی بیشاپ Julie Bishop وزیر امور خارجه استرالیا صبح امروز با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و طی آن تحولات منطقه بین المللی از جمله تحولات عراق و فعالیت گروههای تروریستی و افراطی در منطقه و آخرین وضعیت بحران اوکراین و همچنین برخی موضوعات روابط دو جانبه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف با ابراز خرسندی از پیشرفت ها در فرایند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید خاطر نشان ساخت جمهوری اسلامی ایران بعنوان همسایه عراق گسترش همه جانبه روابط و کمک به تقویت ثبات و امنیت کشور دوست و همسایه خود را مورد توجه جدی دارد.

وي با اشاره به اقدامات وحشیانه گروههای تروریستی و افراطی در منطقه خاطر نشان ساخت باید در یافتن هر راه حل و چگونگی مقابله با تروریسم و افراطی گری، واقعیت های موجود بطور جدی در نظر گرفته شود.

ظريف برخورد دوگانه با تروریسم را یکی از عوامل موثر در تقویت و فعال شدن این گروهها در منطقه دانست و تاکید کرد سیاستهای اشتباه در سالهای گذشته گروههای تروریستی و افراطی را تقویت کرده است و امروز مقابله با این پدیده ضد بشری نیازمند اتخاذ استراتژی واحد و تنظیم راهکارهای جامع و جدید است.

وزرای خارجه ایران و استرالیا در این دیدار همچنین در خصوص مساله مهاجران و پناهجویان و مشکلاتی که برای برخی اتباع ایرانی در مهاجرت به استرالیا رخ داده است تبادل نظر کردند.

دو وزیر توافق کردند مذاکرات گروه‌های کارشناسی کنسولی دو کشور به منظور بررسی همه جانبه به موضوع و کمک به کاهش مشکلات و مخاطرات موجود در برنامه قرار گیرد و به همین منظور یک هیات کنسولی استرالیا به کشورمان سفر خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار