کد خبر: 675264
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
مدیر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه‌مکرمه آخرین آمار بستری حجتج کشورمان را اعلام کرد، همچنین، رئیس ستاد مکه‌مکرمه از خدمتی تازه به حجاج ایرانی بیت‌‌الله‌الحرام خبر داد.
 تسنیم : برای جابه‌جایی حجاج مسن یا ناتوان، ویلچرهایی در مبادی ورود به مسجدالحرام درنظر گرفته شده است. در این راستا چند روز قبل رئیس سازمان حج و زیارت از ارائه این خدمت تازه به حجاج ایرانی بیت‌‌الله‌الحرام خبر داده بود که براین اساس مسعود مجردی رئیس ستاد مکه‌مکرمه به پایگاه اطلاع‌رسانی حج، جزییات این طرح را توضیح داد.
 
مجردی عنوان کرد: در ایام عمره مشاهده شد که فاصله رسیدن به حرم از مسیرهای شعب‌عامر و غزه بین هزار و تا هزار و ۵۰۰ متر است که همین امر دشواری‌های بسیاری را برای زوار ایجاد می‌کرد.
 
وی به الگوبرداری این پیشنهاد از نحوه جابه‌جایی زائران حرم رضوی در مشهد مقدس اشاره و اضافه کرد: با تایید رئیس سازمان حج و زیارت، تعدادی ویلچر خریداری و در مسیر شعب‌عامر و غزه، ایستگاهی برای آن‌ها در نظر گرفته شد. زائران داوطلب می‌توانند برای جابه‌جایی افراد مسن یا ناتوان یک ویلچر را اخذ و پس از پیاده‌کردن فرد مذکور، ویلچر را به مبدا اولیه‌اش بازگردانند.
 
رئیس ستاد مکه‌مکرمه به اجرای آزمایشی این طرح در سال‌جاری برای نخستین‌بار اشاره کرد و افزود: استقبال افراد داوطلبان برای اجرای این طرح رو به ازدیاد بوده و امیدواریم در روزهای آینده افزایش یابد
 
بستری‌شدن دو ایرانی در مکه‌مکرمه
 
در این راستا فاضل شیرخانی مدیر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه‌مکرمه نیز از بستری‌شدن دو ایرانی در بیمارستان‌های سعودی خبر داد وگفت: علاوه بر این تعداد ۱۱ زائر نیز در بیمارستان مرکز پزشکی حج بستری شده‌اند.
 
مدیر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه‌مکرمه بیماری‌های قبلی، مواردی از شکستگی و ناتوانی ناشی از کهولت سن را از جمله علل این بستری‌شدن‌ها اعلام کرد. همچنین، یک زائر ایرانی نیز در مکه‌مکرمه درگذشته است.
 
شیرخانی سن این خانم را ۷۸ سال و علت فوت را بیماری قلبی عنوان کرد. این زائر از کاروان چناران خراسان‌رضوی به مکه، مشرف شده بود.
 
مدیر بیمارستان مکه از فعالیت درمانگاه‌ها در تمامی مجموعه‌های محل اسکان زائران ایران خبر و عنوان کرد که با توجه به کامل‌نشدن ظرفیت حجاج ایرانی در مکه از مجموع پنج درمانگاه زنان، هم‌اکنون چهار درمانگاه به‌صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی به حجاج بیت‌الله‌الحرام است.
 
وی تعداد مراجعات تخصی به بیمارستان مکه را نیز کمتر از ۲۰۰ مورد اعلام کرد.
 
مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز از سلامت کامل زائران ایرانی از هر نوع عفونت یا بیماری شایع خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار