کد خبر: 675216
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
مصطفي شاه‌كرمي
«چه برخي خوش‌شان بيايد و چه نيايد بايد اعلام كنم كه به طور قطع خانه هنرمندان ايران در مجموعه نظام جمهوري اسلامي ايران تعريف مي‌شود و جاي اپوزيسيون و دگرانديشان نيست.» اين جملات را مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان ايران در تاريخ 23 مهرماه سال 91 گفت و سعي كرد در تمام طول نشست خبري‌اش خانه هنرمندان را به عنوان يكي از پايگاه‌هاي هنري داخل نظام تعريف كند. اما تقريباً در دومين سالگرد حرف‌هاي انقلابي‌اش در آيين افتتاح دومين جشنواره «هنر براي صلح» كه روز جمعه 28 شهريور در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار شد، با دعوت از جعفر پناهي نشان داد كه نه تنها خانه هنرمندان بلكه خود وي نيز به عنوان مديرعامل اين خانه در اتخاذ موضع دچار «تذبذب مزمن» گرديده است.

چه اينكه در اين مراسم و در بخشي ذيل عنوان اهداي «نشان عالي هنر براي صلح» بخش بعدي اين مراسم بود كه با دعوت از مهرجردي مشاور معاون هنري وزارت ارشاد، هوشنگ كامكار، بهنام كامراني، محمدرضا اصلاني و جعفر پناهي كه چند وقتي است از زندان آزاد شده روي سن، اين نشان عالي به منتخبان اهدا شد. دعوت از جعفر پناهي كه به دليل محكوميت امنيتي يا به كلامي دقيق‌تر و بهتر، فعاليت در فتنه امريكايي - اسرائيلي سال 88 و همراهي با كساني كه بر ضد اصل نظام و اسلام عزيز به مدت هشت ماه كشور را به صحنه آشوب و بلوا مبدل كردند، تبديل به يكي از چهره‌هاي مخالف نظام در بين جشنواره‌هاي خارجي معرفي و تبديل شده بود، قطعاً داراي ابعاد و پيام‌هاي خاصي است. بنا بر رسم مألوف مراسم‌هاي مختلف اين چنيني معمولاً از كساني دعوت مي‌كنند تا جايزه خاصي را اهدا كنند كه آن افراد خودشان در زمره مجاهدان و فعالان آن حوزه باشند. از سوي ديگر اين نشان سمبلي از جشنواره «هنر براي صلح» است كه به هنرمندان و اشخاصي كه بيشترين فعاليت صلح‌آميز را انجام داده‌اند،  اهدا شده و مي‌شود.

بنابراين مسئولان خانه هنرمندان مي‌بايست به همه مخاطبان و آحاد مردم توضيح بدهند كه بين فعاليت‌هاي ضد نظام و اقدامات براندازانه جعفر پناهي كه به خاطر آنها محكوم و متحمل مدت زمان محكوميتش گرديده است و اين جايزه چه تناسب و ترادفي وجود دارد كه از كسي با سابقه ضدحاكميتي و ضد مردمي دعوت مي‌كنند تا جايزه صلح به فعالان آن بدهند؟! در كجاي دنيا مرسوم است كه افراد ضدميهني و دولتي مورد تكريم و تأييد قرار بگيرند؟ آيا اين اقدام خانه هنرمندان و مسئولانش جز به لجبازي و مقابله با قانون و ارزش‌هاي نظام قابل تعبير و تعميم است؟ آيا اين اقدام خانه هنرمندان در راستاي شكستن خطوط قرمز نظام بالاخص موضوعي مثل فتنه كه مقام معظم رهبري به صورت ويژه بر رعايت آن و حساسيت نسبت به عدم عبور از اين خط بارها و بارها سخنراني و تأكيد داشته‌اند، نيست؟! چرا مسئولان دولتي سعي دارند با دعوت از اين افراد در مراسم‌هاي مختلف فرهنگي و هنري نمايش روشنفكري بدهند و جوي وانمود كنند كه انگار اتفاقي نيفتاده است؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
1
قد یمیها می گفتند کجا کسی شدی می گه انجایی که کسی نبود حالا مشتی مسول نما که با اینگونه کارهای زشت و ناپسند دل رهبری و خانوادهای شهدا رزمندگان جانبازان را خون می کنند ره به جایی نمی برند جایگاها ی غصبی را پس میگیریم زیاد هم خیلتان راحت نباشه بوقتش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار