کد خبر: 675204
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
درگيري‌هاي يمن روز شنبه با كنترل مركز ساختمان تلويزيون دولتي و درگيري در اطراف آن براي سومين روز متوالي ادامه يافت و در همين حال بعضي منابع از به توافق رسيدن انقلابيون با دولت اين كشور خبر دادند.
درگيري‌هاي يمن روز شنبه با كنترل مركز ساختمان تلويزيون دولتي و درگيري در اطراف آن براي سومين روز متوالي ادامه يافت و در همين حال بعضي منابع از به توافق رسيدن انقلابيون با دولت اين كشور خبر دادند.
منابع خبري در سومين روز از درگيري انقلابيون يمن با شبه‌نظاميان سلفي و نيروهاي امنيتي از كنترل ساختمان تلويزيون دولتي يمن خبر داده‌اند. خبرگزاري رويترز گزارش داد بعضي رقباي سنتي حوثي‌ها با انقلابيون وارد درگيري شده‌اند. بر اساس اين گزارش، قبايل متحد با طايفه «الاحمر» كه يكي از قدرتمندترين طايفه‌هاي سني در يمن به شمار مي‌رود، در چند منطقه از حومه صنعا با حوثي‌هاي شيعه درگير شده‌اند. بسياري از مناصب بلندپايه نيروهاي مسلح و همچنين موقعيت‌هاي دولتي در اختيار چهره‌هاي برجسته طايفه الاحمر است و همين موضوع حوثي‌ها را در مقابل قبايل متحد با الاحمر قرار داده است. در همين حال شبكه خبري المسيره گزارش داد كه ميدان‌هاي تحصن در صنعا با مسلسل‌هاي سنگين و متوسط و گلوله‌هاي خمپاره مورد حمله قرار گرفته‌اند كه بر اثر آن پنج نفر كشته و تعدادي نيز زخمي شدند. اين درگيري‌ها در حالي است كه پايتخت يمن جمعه شب شاهد آرامش نسبي بود و محافل سياسي يمن به روزنامه النهار لبنان گفتند: توافقنامه حل سياسي اوضاع يمن قرار است روز شنبه بين جنبش انصارالله و حكومت يمن امضا شود. اين محافل افزودند: توافقنامه يادشده شامل چند بند است و بر آتش‌بس فوري در صنعا، تشكيل يك دولت شراكت ملي با الحوثي‌ها يا نمايندگان آنها، انتخاب نخست وزير كاردان، كاهش قيمت سوخت به پنج دلار براي هر گالن تأكيد مي‌كند تا اينكه چادرهاي تحصن در داخل شهر صنعا بعد از تشكيل اين دولت شراكت ملي برچيده شود. علي العماد از مسئولان ارشد جنبش انصارالله در سخناني گفت كه توافقي حاصل نشده است اما برخي از تفاهم‌ها صورت گرفته كه بن عمر به نهاد رياست جمهوري در صنعا ارائه خواهد كرد. در همين حال، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به يمن نيز بعد از ملاقات با عبدالملك الحوثي رهبر جنبش انصارالله در شهر صعده در شمال اين كشور، خواستار «آتش‌بس فوري» در صنعا شد. جمال بن عمر از دستيابي به يك سري نكات خبر داد كه مي‌تواند پايه‌گذار توافق بين طرف‌هاي ذي‌ربط در يمن بر اساس نتايج كنفرانس گفت‌وگوهاي ملي باشد. مردم يمن از پنج هفته پيش جنبش اعتراضي و مسالمت‌آميز خود را براي برآورده شدن سه خواسته اصلي شامل «سرنگوني دولت فاسد، لغو دستور آزادسازي حامل‌هاي سوخت و اجراي نتايج كنفرانس گفت‌وگوي ملي» اين كشور آغاز كردند كه رهبري اين حركت گسترده مردمي را جنبش انصارالله به‌عهده دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار