کد خبر: 675125
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای کمبود آب باید راهکاری پیدا کنیم، گفت: وضعیت سد لار و لتیان بسیار نگران‌کننده است، طوری که حجم ذخایر این سدها تنها چند روز تهران را کفاف می‌دهد.

 

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری امروز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه 3 و 4 تهران گفت: دغدغه تأمین آب تهران به گونه‌ای است که مسئولان ارشد کشور را نیز نگران کرده است، بنابراین امید است، بتوانیم پس از سپری کردن فصل تابستان، فصل پاییز را نیز عبور کنیم، اما متأسفانه در بازدیدی که امروز از سد لار و لتیان داشتم، دیدم که ذخیره این دو سد بسیار نگران‌کننده است و تنها برای چند روز تهران را کفاف می‌دهد.

وی افزود: این جفا است که برخی از مردم مصرف آب را در سرلوحه خود قرار دهند و عده‌ای بی‌رویه آب را مصرف کنند، بنابراین، به طور جدی از مردم درخواست می‌کنیم که صرفه‌جویی آب به خوبی انجام دهند تا بتوانیم پاییز را به خوبی سپری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر مسئولان وزارت نیرو احساس کنند که صرفه‌جویی در حدی نیست که پاییز را سپری کنیم، مجبور هستیم که آب شرب پرمصرف‌ها را قطع کنیم و حتی قطع مقطعی برای مشترکان اعمال خواهد شد.

جهانگیری گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که مسئله صرفه‌جویی از سوی مردم جدی گرفته شود، تا بتوانیم مدیریت جدی‌تر و قوی‌تر را از سوی مردم و مسئولان در فصل پاییز ببینیم، تا در این فصل به زحمت نیفتیم.

وی با اظهار امیدواری به اینکه با تکمیل آب سد ماملو و طرح بلندمدت رینگ تهران تا حدودی مشکل شهر تهران حل خواهد شد، گفت: امیدواریم برخی از زمین‌هایی که در اطراف تهران به راحتی تغییر کاربری می‌دهند و تأمین آب آنها با سختی انجام می‌شود، این کارها انجام نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار