کد خبر: 675105
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
چندی است که رسانه‌های کشورمان اخبار ناگواری از آلودگی مواد غذایی به مواد غیرمجاز منتشر می‌کنند، نگاه دیگری به این پدیده دارد که جالب می‌نماییم.

روزنامه خراسان: چندی است که رسانه‌های کشورمان اخبار ناگواری از آلودگی مواد غذایی به مواد غیرمجاز منتشر می‌کنند، نگاه دیگری به این پدیده دارد که جالب می‌نماییم.

پدیده هایی مثل آلودگی هوا یا ایمنی و جاده ها یا مواد سرطان زای لامپ های کم مصرف و ... را فعلاً فراموش کنید، چون هیچ کدام از این موارد را برای خوردن تهیه نمی کنیم و معمولاً هم سمت آن ها نمی رویم بلکه در زندگی روزمره مان به طور ناخودآگاه یا ناخواسته با آن ها سروکار داریم؛ اما وقتی ماجرای مواد مضر و سرطان زا به خوردنی هایی که برای تهیه شان پول هم می دهیم می کشد یعنی انگار داریم سرطان و بیماری خریداری می کنیم!

بین تمام مواد مضر برای سلامتی آن دسته که خوراکی هم هستند به نوعی مستقیم ترین تاثیر را روی ما می گذارند، از برنج های خارجی بگیرید که انواع و اقسام ضرر و زیان را دارند تا سبزی های آلوده و میوه هایی که برای رشد بهتر مجهز!! به انواع مواد غیر مجاز هستند و حالا هم که چند وقتی است کار به شیر دارای روغن پالم و سوسیس و کالباس مملو از خمیر غیر بهداشتی مرغ رسیده! حالا هم که خبر رسیده خیلی راحت هر ایرانی سالی نیم کیلو سم می خورد!

طبیعتاً بخش زیادی از این سمی که می خوریم هم خودمان می خریم، می خریم چون اطمینان داریم یا به خودمان قبولاندیم اگر مواد غذایی را با مجوز بهداشت و تاریخ مصرف و ... تهیه می کنیم پس به عهده ما که مصرف کننده هستیم نیست که نگران ضرر و زیان مواد داخلش باشیم.

غافل از این که بسیاری از هشدارهایی که به گوش ما می رسد را همین مسئولان در مورد ضرر شیر پر چرب یا پالم دار، برنج آلوده، مرغ هورمونی، سوسیس و کالباس و... می دهند. بماند چه قدر مواد خوراکی دیگری وجود دارد که هنوز جزئیات عوارض مصرفش مشخص نشده، اما همین مقدار که هشدار داده شده را باید بدانیم تا سلامتی مان بیشتر از این به خطر نیفتد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
lمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
0
به کدام امید دلخوش باشیم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار