کد خبر: 675077
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کنسول سفارت ایران در باکو اعلام کرد که از امروز برای اتباع ایرانی در مبادی ورودی به نخجوان روادید ۱۵ روزه صادر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: محسن مولایی کنسول سفارت ایران در باکو اعلام کرد که از امروز برای اتباع ایرانی در مبادی ورودی به نخجوان روادید 15 روزه صادر خواهد شد.

وی افزود: در جهت عملیاتی شدن توافقات نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس دریافت یادداشت رسمی از وزارت امور خارجه آذربایجان از امروز 29 شهریور 1393، روادید 15 روزه برای اتباع ایرانی در مرزهای جلفا و پلدشت صادر خواهد شد.

مولایی گفت: این روادید مخصوص نخجوان است و شامل سفر به دیگر شهرهای جمهوری آذربایجان از جمله باکو نمی‌شود.

کنسول ایران در باکو عنوان کرد: اتباع ایرانی که از ترکیه و مرز صدرک وارد نخجوان می‌شوند نیز می‌توانند با دریافت ویزا در این مرز وارد نخجوان شوند. 10 یورو هزینه صدور ویزا برای هر ایرانی است که در مبادی یاد شده دریافت می‌شود.

کنسول سفارت کشورمان در باکو ابراز امیدواری کرد که این اقدام در رونق تجارت و گردشگری بین دو کشور بخصوص استان‌های همجوار با نخجوان موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه از ایجاد تسهیلات در تردد اتباع دو کشور حمایت می‌کند، افزود: به همین دلیل چند سال است کشورمان به صورت یکجانبه ضرورت اخذ ویزا برای اتباع آذربایجانی را لغو کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار