کد خبر: 674816
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تبعیضی بین قومیت های مختلف در کشور وجود ندارد، اما برخی ها به منظور ایجاد دشمنی در پی القای اختلاف بین قومیت های مختلف هستند.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام علی یونسی در حاشیه نشست علمی بین‌المللی استاد شهریار در تبریز اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد در پی ایجاد اختلافاتی بین ترک و فارس هستند که این افراد هیچگاه موفق نخواهند شد و در سطوح مختلف کشور کمترین حساسیتی در خصوص مردم آذربایجان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از نظر اجتماعی ادغام کامل بین آذری‌ها و سایر اقوام صورت گرفته و آذری‌ها هیچ محدودیت و مانعی برای استفاده از فرصت‌های اجتماعی و ارتقای شغلی ندارند.

یونسی با اشاره به اینکه برخی افراد در پی ایجاد توهم تبعیض در بین آذری‌ها هستند، گفت: متاسفانه این توهم در بین برخی از اقشار وجود دارد اما باید افراد تفرقه افکن بدانند که تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس، بیهوده است.

وی ادامه داد: همه مردم استان آذربایجان شرقی، آذری و شیعه هستند و از این نظر مشکل قومی و مذهبی در این استان وجود ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهور افزود: عامل به وجود آمدن این توهم کم‌اطلاعی برخی از مردم به ویژه جوانان از تاریخ و فرهنگ آذربایجان و کوتاهی در اطلاع‌رسانی از جایگاه آذری‌ها در کشور است.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان در مقابل این دسیسه ها گفت: وظیفه مسوولان در مقابل القائات بدخواهان را توجیه و آگاه‌سازی مردم بوده و باید در مقابل این حرکات، اولا خاستگاه و نیت عاملان آن افشاگری شود و ثانیا با کار فرهنگی، مردم را نسبت به جایگاه آذربایجان در ایران آگاه کنیم.

یونسی ادامه داد: بسیاری از مسوولان عالی‌رتبه نظام در همه مقاطع از آذری‌ها بوده‌اند و امروز هم مقام معظم رهبری منتسب به این منطقه است که این امر وجود هرگونه تبعیض در بین اقوام ترک را رد می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار