کد خبر: 674787
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
یکی از مراجع تقلید قم گفت: پربرکت‌ترین شغل جهان طلبگی است که باید طلاب به حضور در این عرصه افتخار کنند و خود را سرباز امام عصر (عج) بدانند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از خواهران طلاب استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه دین شناخت زمان مهم است اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) معتقد بودند که هر فرد عاقلی باید از زمان خود شناخت و آگاهی داشته باشد.

این مرجع تقلید افزود: هر اتفاقی که در عصر حاضر رخ می‌دهد ریشه و اساسی دارد که مهم‌ترین اتفاق عصر حاضر تشکیل جمهوری اسلامی ایران بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دو قدرت کمونیست و غرب پیش از انقلاب بر جهان حکمرانی می‌کردند، بیان کرد: این دو قدرت علیه اسلام گام برمی‌داشتند، اما امام خمینی (ره) تمام توطئه‌های آنان را شناسایی و خنثی کرد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فردی آگاه و عاقل بودند که مردم را با اسلام ناب محمدی آشنا کرده‌اند و آنان را از اقدامات شوم دشمنان اسلام آگاه ساختند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند که اسلام، دینی مختص 14 قرن پیش است و در عصر حاضر هیچ نقشی ندارد گفت: دشمنان با تلاش‌ها و برنامه‌های خود سعی دارند تا مردم را از اسلام دور نگه دارند اما مردم باید نسبت به این اقدامات هوشیار باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اسلام در میان زنان و مردان هیچ گونه تفاوتی قائل نمی‌شود و برای همه ارزش یکسانی قائل است و تنها ارزش انسان‌ها را علم آنها مشخص می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در راس هر حکومتی پیامبر اکرم (ص) قرار دارد بیان کرد: پس از پیامبر ائمه اطهار(ع) رهبری جامعه را بر عهده دارند که در حال حاضر به دلیل محروم بودن از حضور امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری که فردی شجاع، مدیر، مدبر و آگاه به زمان هستند رهبری مردم را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس از دیگر اقدامات دشمنان پس از پیروزی انقلاب بود که با رهبری و مدیریت امام خمینی (ره) توانستیم با موفقیت آن را پشت سر بگذاریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسلمانان پیش از پیروزی انقلاب نقشی در جهان نداشتند گفت: پس از پیروزی انقلاب مسلمانان نیز مانند سایر مردم توانستند نقشی در اداره جهان داشته باشند از همین رو لازم است که شکر این نعمت الهی و حضور امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را به جا آوریم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: پربرکت‌ترین شغل جهان طلبگی است که باید طلاب به حضور در این عرصه افتخار کنند و خود را سرباز امام عصر (عج) بدانند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب باید سحرخیز و اهل نماز شب باشند بیان کرد: اساتید حوزه علمیه در گذشته به طلابی که نماز شب را نمی‌خوانند درس نمی‌دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار