کد خبر: 674783
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
شماری از اهالی شهر موصل در شمال عراق که به اشغال عناصر تکفیری داعش در آمده است، از رنج خود پس از اقدامات افراطی و عجیب تروریست‌ها خبر دادند و اعلام کردند که آنان سوره کافرون را از قرآن حذف کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: همزمان با ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، سریال نقض حقوق بشر در موصل به دست اعضای این گروهک ادامه یافت تا شرایط بسیار بد ساکنان این منطقه که بیش از 3 ماه (9 ژوئن) است تحت فشار داعش هستند به حد فاجعه برسد.

 پس از منفجر کردن مراقد مقدسه، آواره کردن اقلیت‌های دینی، قتل روحانیون و شیوخ عشایر، داعش به جنایات دیگری نیز روی آورده است که شاهدان عینی برخی موارد آن را نقل کردند که کشته شدن زنان باردار و حذف سوره کافرون از این جمله است.

«م.ح» زن جوان موصلی و صاحب 2 فرزند است. وی درباره مشاهدات عینی خود از اقدامات تکفیری‌های داعش در موصل به پایگاه خبری «العالم الجدید»، گفت: از قطع مرتب برق در عذابیم. هر سه روز فقط دو ساعت برق وصل می‌شود. مواد غذایی در بازارها نیست. وی افزود داعش دستوهای عجیب و غربی می‌دهد مثلا فروش «پوشک» نوزادان را بدون اینکه دلیلشان را بدانیم، ممنوع کرده است. داعش هم‌چنین فروش ترشی، آجیل (خشکبار)، چیپس و چیزهایی شبیه به این را ممنوع کرده و مدعی است دراینها ماده مخمری وجود دارد که باعث نوعی قند می‌شود.

این زن موصلی در ادامه اظهارات خود گفت: داعش در هر مسجدی یک چاه حفر کرده است و بزودی قطع آب را اعلام خواهد کرد زیرا اعتقاد دارد اهالی باید به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) اقتداد کنند و فقط از چاه آب بکشند و استفاده کنند.

«ن.س» که یک زن دیگری موصلی است در مورد جنایات داعش گفت: هر کس که با آنها مخالفت کند، تازیانه و شلاق می‌خورد وبه مکانی نامعلوم برده می‌شود و فرقی ندارد زن باشد یا مرد. داعش «خمار» (پوششی خاصی که از سر تا پای زن را می‌پوشاند) را برای زنان و دختران بالای 9 ساعت اجباری اعلام کرده است و تاکید کرده چشم‌ها نباید پیدا باشد زیرا باعث «فتنه‌انگیزی» در میان مردان می‌شود.

وی افزود هر زنی که خمار نپوشد اگرچه همسرش با او باشد 80 ضربه شلاق میخورد و باید جریمه مالی 65 هزار دیناری بدهد، اما اگر زن تنها باشد که با عصا و کفش او را کتک می‌زنند.

در همین راستا این زن مثال یک زن حامله در ماه هفتم را می‌زند که بدون پوشیدن خمار به مغازه‌های فروش لباس نوزاد رفته بود و اعضای داعش زمانی‌که او را می‌بینند بشدت به پشت و کتف او ضربه می‌زنند به نحوی که دچار خونریزی می‌شود و بیهوش می‌شود؛ زمانی که توسط عابران به بیمارستان رسانده می‌شود دیر شده است و خود و بچه‌اش هر دو از دنیا می‌روند.

این زن مثال کودکی موصلی را می‌زند که از پشت‌بام افتاده بود. مادرش در اثر عجله و شوک افتادن کودکش بدون پوشیدن خمار وی را به بیمارستان می‌رساند اما اعضای داعش به او اجازه ورود به بیمارستان را نمی‌دهند. زن مجبور می‌شود که به خانه بازگردد و خمار بپوشد اما زمانی‌که خود را به بیمارستان می‌رساند، می‌بیند که کودکش از دنیا رفته است.

یکی دیگر از شاهدان عینی گفت: داعش مدارک شناسایی جوانان را می‌گیرد و آنها را پاره می‌کند و مدارک دیگری که آرم داعش بر روی آن نوشته است، تحویل آنها می‌دهد. این فرد ادامه می‌دهد که داعش علاوه بر تخریب مراقد واماکن مقدس، دانشکده هنرهای زیبا را تعطیل کرده و آن را آتش زده است؛ علاوه بر این عجیب آن است که به حذف سوره «کافرون» اقدام کرده و دلیل این امر مشخص نیست.

یک زن دیگر موصلی به «العالم الجدید» گفت: داعش در همه جا حتی در بخش زایمان بیمارستان نیز حضور دارد. این زن به ماجرای حمله داعش به یک پزشک زن در بخش زایمان اشاره می‌کند و می‌افزاید این پزشک زن به حضور داعش در هنگام وضع حمل زنی اعتراض می‌کند و با عصبانیت از آنها می‌خواهد به دلیل شرایط خاص موضوع اتاق را ترک کنند اما اعضای داعش قبول نمی‌کنند و با شمشیر این پزشک را بشدت مجروح می‌کنند و حال مشخص نیست این پزشک هنوز زنده است یا بر اثر ضربه فوت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار