کد خبر: 674752
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
بانک مرکزی اعلام کرد: از نیمه تیرماه سال جاری تا دهه سوم شهریور ماه بالغ بر 265 هزار نفر از صف انتظار دریافت وام ازدواج کاسته شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: از نیمه تیرماه سال جاری تا دهه سوم شهریور ماه بالغ بر 265 هزار نفر از صف انتظار دریافت وام ازدواج کاسته شده است.

با همکاري و مساعدت به عمل آمده از سوي شبکه بانکي کشور مبني بر تسهيل و تسريع در اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در سال جاري، تعداد متقاضيان در صف تسهيلات مزبور از حدود یک میلیون و 200 هزارنفر در نيمه تيرماه سال جاري به تعداد 934 هزار و 883 نفر در پايان روز 93.06.25، با لحاظ تعداد ثبت نام هايي که روزانه در سامانه ثبت مي شود، کاهش يافته است.

در اين رابطه به اطلاع عموم مي رساند تعداد پرداختي هاي ماهانه بانک هاي فعال در سامانه از 60 هزارنفر تا 65 هزارنفر فقره به تعداد 264 هزار و 168 فقره از ابتداي مردادماه تا تاريخ 93.06.25 و (مجموعا تعداد 488.616 فقره در سال جاري) رسيده است. ضمن اينکه سقف فردي تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به هريک از زوجين کماکان 30 ميليون ريال است.

لازم به ذکر است با توجه به سياست هاي متخذه در بانک مرکزي مبني بر تخصيص بخشي از منابع قرض الحسنه بانک هاي خصوصي بابت امر ازدواج، چندي پيش بانک سامان به سامانه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پيوست و بانک انصار نيز از تاريخ 93.06.27 به سامانه افزوده شد. ضمن اينکه در آينده نزديک نيز چند بانک خصوصي به سامانه موصوف متصل خواهند شد.


 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار