کد خبر: 674747
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اشعار شهریار زمزمه مردم کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اشعار شهریار زمزمه مردم کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه شده است.

علی جنتی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار اظهار داشت: ایرانیان از هوش ذاتی در درک عمیق شعر برخوردارند و در قرن های مختلف شعر مظهر تجلی این مردم بوده است.

وی افزود: درک عمیق اشعار موهبت الهی است که خداوند در وجود ایرانیان به امانت گذاشته است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شاعران ایده آل از نظر مردم گفت: شاعری که در اشعارش بازتاب نوع زندگی و فرهنگ مردم را بسراید، آن شاعر در نظر مردم بهترین و ایده آل ترین شاعر است و شهریار همانند شاعران دیگر ایرانی از جمله فردوسی، سعدی، مولانا لقب شاعر مردمی را به خود اختصاص داده اند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شهریار در منظومه "حیدربابایه سلام" فرهنگ و نوع زندگی اجتماعی مردم روستاهای آذربایجان را به تصویر کشیده است.

جنتی ابراز داشت: با توجه به اینکه شهریار در تمام اشعار خود از فرهنگ ایرانیان دفاع می کند، به این منظور مورد پسند افراد عام و خاص کشور قرار گرفته است و در حال نیز مردم کشورهای مختلف ادای احترام می کنند.

وی با اشاره به وجه تمایز اشعار شهریار با دیگر شاعران ایرانی گفت: شهریار در تمام دوران زندگی شخصی خود درباره تمام رویداها شعر سروده است و از مهم ترین اشعار او خاطرات دوران کودکی و کهنسالی و همچنین اشعار دینی، مذهبی و اجتماعی او است.

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه شهریار شاعری حکیم است، اظهار داشت: شهریار شاعر مردمی است و از زمان های گذشته این عنوان تنها برای شاعرانی از طرف مردم داده می شد که آنها در بطن جامعه بودند و با دردهای اجتماعی دست و پنجه نرم می کردند و حکومت ها در دادن این عنوان به شاعران هیچ گونه دخالتی نداشتند.

جنتی همچنین در ادامه افزود: در حال حاضر اشعار شهریار زمزمه روزمروگی تمام مردم ایران در زندگی شان شده است و این امر نشان می دهد که شهریار هنوز زنده است.

وی با بیان اینکه شاعر متعهد باید فرزند زمان خود باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهریار در اشعار خود به دغدغه های مختلف مردم از جمله سیاسی و اجتماعی می پرداخت به این منظور می توان او را آیینه تمام نمای شعر ایران دانست.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت ارشاد اسلامی بر خود وظیفه می داند، هر ساله مراسم ویژه ای برای بزرگداشت او برگزار کند.

جنتی تاکید کرد: در شهر تبریز باید دبیرخانه دائمی شهریار تشکیل یابد و در طول سال برای بزرگداشت او برنامه های متعددی برگزار شود.


 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار