کد خبر: 674669
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
روزنامه‌هاي سعودي خواستار دخالت ارتش اين كشور در يمن شدند
فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن ديروز براي ملاقات با رهبر جنبش انصار الله و حل بحران به منطقه صعده در شمال يمن رفت ولي همزمان با انتشار اين خبر، نيروهاي امنيتي يمن در صنعا، پايتخت، براي دومين بار در چند نقطه به انقلابيون حمله كردند كه در اثرآن، دهها نفر كشته شدند.
فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن ديروز براي ملاقات با رهبر جنبش انصار الله و حل بحران به منطقه صعده در شمال يمن رفت ولي همزمان با انتشار اين خبر، نيروهاي امنيتي يمن در صنعا، پايتخت، براي دومين بار در چند نقطه به انقلابيون حمله كردند كه در اثرآن، دهها نفر كشته شدند.

انقلابيون يمني در واكنش به اين اقدام دولت، مذاكرات با دولت منصور هادي عبد ربه را متوقف كردند. برخي روزنامه‌هاي سعودي ديروز خواستار مداخله ارتش عربستان در يمن شدند.


به گزارش جوان، شهر صنعا صبح ديروز براي دومين بار طي يك‌هفته گذشته شاهد حمله نيروهاي امنيتي دولت يمن به انقلابيون بود. نيروهاي امنيتي يمن به خيمه‌هاي انقلابيون درمنطقه «حزيز» واقع در جنوب صنعا حمله كردند كه بر اثر آن دست‌كم 10 نفر كشته شدند. رسانه‌هاي وابسته به دولت يمن مي‌گويند كه اين درگيري‌ها بعد از آن شروع شد كه انقلابيون يمني از ورود نيروهاي امنيتي به منطقه حزيز جلوگيري كردند، رويدادي كه سبب درگيري‌هاي شديد بين طرفين شد.

منابع يمني مي‌گويند كه انقلابيون يمني بخش اعظم منطقه حزيز در جنوب صنعا را تحت كنترل خود در آورده‌اند. سايت يمن اخبار عصر ديروز گزارش كرد كه در اين درگيري‌هاي بين دوطرف دهها نفر كشته شده‌اند و دست‌كم چهار تن از نيروهاي امنيتي يمن نيز كشته شده‌اند. همچنين درگيري‌هاي شديدي بين ارتش يمن و قبايل يمني از يكسو و ارتش يمن با انقلابيون در منطقه شملان و روستاي قابل رخ داد.

ديروز درگيري‌هاي شديدي هم بين نيروهاي امنيتي يمن با انقلابيون در منطقه شملان در شمال صنعا رخ داد. منابع يمني گفتند كه حداقل 20 نفر در درگيري‌هاي ديروز در شمال صنعا كشته شده‌اند. در صورت صحت اين خبر، اين شديد‌ترين درگيري‌ها بين نيروهاي امنيتي دولت يمن با انقلابيون طي دور اخير درگيري‌ها است كه از چند هفته قبل شروع شده است. منابع يمني از جمله سايت بوابه الاهرام عصر ديروز گزارش كردند كه دهها نفر نيز در درگيري‌هاي ديروز زخمي شده‌اند. شدت درگيري‌ها در شمال صنعا به حدي بود كه شاهدان عيني به بوابه الاهرام گفتند كه اجساد تعدادي از قربانيان همچنان در زمين مانده است. شبكه تلويزيوني الجزيره ادعا كرد كه 38 نفر در درگيري‌هاي شملان در شمال صنعا كشته شدند كه بيشتر آنها از نيروهاي ارتش و غيرنظاميان بودند. همچنين شبكه تلويزيوني از انفجار مهيب در خيابان بانك‌ها در مركز شهر المكلا در يمن خبر داد و اعلام كرد پس از اين انفجار درگيري‌هايي روي داد و شماري كشته و زخمي شده‌اند.

موازي با درگيري‌هاي صنعا، درگيري‌هاي شديدي هم بين ارتش يمن با انقلابيون در منطقه جوف به وقوع پيوست. منابع نزديك به حوثي‌ها مي‌گويند كه بخش اعظمي از استان جوف و به خصوص منطقه الغيل را تحت كنترل خود گرفته اند. برخي رسانه‌هاي يمني هم تأييد كردندكه حوثي‌ها ضربات شديدي به ارتش يمن در جوف وارد كرده‌اند، ولي براساس گزارش البلاد، عادل القميري فرمانده ارتش يمن در جوف، اين موضوع را تكذيب كرد. درگيري‌ها در جوف از عصر سه شنبه بالا گرفت و بر اساس گزارش ها، دست‌كم 12 نفر در اين درگيري‌ها كشته شده‌اند.

   مذاكرات با حوثي‌ها
برخي منابع تشديد درگيري‌ها در صنعا و كنترل بخش‌هايي از اين شهر به دست انقلابيون را نشان دهنده خارج شدن كنترل اوضاع از دست دولت يمن مي‌دانند. اين فرضيه به خصوص ديروز با انتشار خبر جدا شدن 450 تن ديگر از يگان‌هاي ارتش، تقويت شد. اين خبر را ديروز فارس منتشر كرد ولي منبع خبر را ذكر نكرد. برخي روزنامه‌هاي عربستان از جمله عكاظ نيز به دولت عربستان توصيه كردند كه مداخله نظامي در يمن انجام بدهد. درگيري‌ها بين دولت يمن با مخالفان در حالي تشديد شده كه فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل براي ملاقات با عبد الملك الحوثي رهبر جنبش انصار الله به صعده در شمال يمن رفت. برخي رسانه‌هاي يمني از جمله الحدث گفتند كه جمال بن عمر نماينده سازمان ملل در ملاقات با عبد الملك الحوثي توانسته كه او را در مورد اكثر بند‌هاي يك توافق بين طرفين قانع كند. اين خبر را تأييد نكرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار