کد خبر: 674665
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني سراسر كشور به زودي برگزار مي‌شود و جلسات گروه‌هاي مختلف براي كسب كرسي نايب رئيسي پارلمان بخش خصوصي در حال برگزاري است.
انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني سراسر كشور به زودي برگزار مي‌شود و جلسات گروه‌هاي مختلف براي كسب كرسي نايب رئيسي پارلمان بخش خصوصي در حال برگزاري است.

به گزارش «جوان»، در جلسه اخير مجمع فعالان توسعه، رئيس اسبق اتاق ايران انتقادهاي تندي را نسبت به هيئت رئيسه فعلي اتاق ايران مطرح كرد.  اين جلسه با حضور چهره‌هاي سنتي‌اي نظير علي‌نقي خاموشي، يحيي‌آل‌اسحاق، غلامحسين شافعي، ابراهيم جميلي، مسعود دانشمند، ميرمحمدصادقي و... برگزار شده بود.

علي نقي خاموشي كه در چند انتخابات اخير اتاق ايران ديگر نتوانسته است رأي لازم را براي رياست اتاق ايران كسب كند، سخنان قابل تأملي بيان كرد و گفت: «‌نبايد افراد جوان وارد اتاق شوند و اتاق جاي كساني است كه عصا دستشان است!»  هر‌چند كه نامزدهاي معرفي شده از سوي اين گروه هم عصايي در دست ندارند‌ اما وي صراحتاً اعلام كرده است كه هيئت رئيسه فعلي اتاق ايران را بايد بيرون انداخت!

خاموشي گفته بود:«هيئت رئيسه فعلي اتاق ايران اعتقادي به خدا ندارند و حتي معجزات الهي مانند عصاي موسي را منكر شده‌اند و اينها بايد بيرون انداخته شوند.» به گفته حسيني، خزانه‌دار اتاق تهران حتي همفكران خاموشي هم به او رأي نخواهند داد زيرا واقعاً از حالت عادي و نرمال خارج بود و به سختي مي‌توانست كلمات و جملات را بيان كند.

صف‌بندي انتخاباتي براي پست نايب رئيس اتاق ايران
به گزارش «جوان»، جناح‌هاي موجود در اتاق هركدام نامزدهايي براي اين صندلي پيشنهاد كرده‌اند. گروه تحول‌خواه و معتدلين اتاق كه متشكل از افراد معتقد به نگاه مدرن و اصلاحي به اقتصاد هستند، مجيد رضا حريري و محسن چمن‌آرا را نامزد كرده‌اند كه قطعاً در روزهاي آينده بر حضور يك تن از آنان به اجماع مي‌رسند.

گفته مي‌شود در اين گروه شانس حريري بيشتر است.  گروه سنتي و محافظه‌كار اتاق كه تحت عنوان مجمع فعالان توسعه ناميده شده و بزرگان آن مجمع آقايان خاموشي به دنبال عصا به‌دستان هستند نيز دو نام پورفلاح و دانشمند را مطرح كرده‌اند كه به نظر مي‌رسد آنان نيز در نهايت پورفلاح را به ميدان مي‌فرستند.

در اين بين جمعي از رؤسا و مديران اتاق كه تمايل به حضور نماينده دولت در هيئت رئيسه دارند به دولت رجوع كرده‌اند. آنها معتقدند نهاونديان چندان نتوانسته است نقش كافي را براي زدن پل ارتباطي ميان بخش خصوصي و دولت ايفا كند و اتاق را به فراموشي سپرده است. گفته مي‌شود اين گروه كه بيشتر وارد‌كننده هستند به دنبال اعطاي نقش به مسعود‌كرباسيان هستند تا مسائل گمركي خود را راحت‌تر رتق و فتق كنند.

 با اين حال با توجه به سابقه ادعاي دولتمردان يازدهم در انتخاب رئيس اتاق در سال گذشته و نايب رئيس اتاق تهران در ماه‌هاي گذشته و اخباري كه از درون دولت مبني بر اتخاذ سياست عدم مداخله رسمي و بي‌طرفي دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در انتخابات اتاق مي‌رسد، احتمال موافقت كرباسيان براي ورود به رقابت انتخاباتي و به جان خريدن حرف و حديث‌هاي بعدي آن بعيد است. به علاوه عدم تمايل به در دست داشتن پست اجرايي در اتاق از سوي دولت نيز به گوش مي‌رسد، چراكه تاكنون دولت يازدهم بيشتر از تمامى دول به استقلال و بلوغ بخش خصوصى تأكيد كرده است.

لذا بايد روز يك‌شنبه شاهد هماوردي دوجانبه «عصا به‌دستان» با مدرنيست‌هاي اتاق بر سر انتخاب كرسي دوم اتاق ايران از بين يكي از نامزدهاي بخش خصوصي باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار