کد خبر: 674651
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
دكتر احمد محمود كريمه كه براي يك هفته سخنراني درباره فقه مقارن و به دعوت معاونت بين‌الملل حوزه‌هاي علميه به ايران سفر كرده بود، پس از بازگشت به مصر تعليق شده و تحت تحقيق قرار گرفته است.
دكتر احمد محمود كريمه كه براي يك هفته سخنراني درباره فقه مقارن و به دعوت معاونت بين‌الملل حوزه‌هاي علميه به ايران سفر كرده بود، پس از بازگشت به مصر تعليق شده و تحت تحقيق قرار گرفته است.
دبيركل «شوراي عالي امور اسلامي» وزارت اوقاف مصر اعلام كرده است كه اين استاد الازهر از فعاليت و حضور در اين شورا تا پايان تحقيقاتي كه دانشگاه الازهر خواسته درباره سفر شيخ كريمه به ايران انجام شود، تعليق شده است. علت اين تحقيقات سفر شيخ محمود كريمه به ايران و «سخنراني در حوزه‌هاي شيعه» بدون هماهنگي با دانشگاه الازهر عنوان شده است. بيانيه «شوراي عالي امور اسلامي» وزارت اوقاف مصر كه روز گذشته صادر شده است، توضيح داده كه تصميم نهايي درباره اين استاد برجسته فقه مقارن الازهر پس از انجام تحقيقات و تقديم نتايج آن به شيخ الازهر، اتخاذ خواهد شد. در اين بيانيه عنوان شده كه دانشگاه الازهر از انتشار خبر ديدار شيخ محمود كريمه از ايران و انتشار اين مطلب كه او رئيس يك گروه به نمايندگي از الازهر است، ناراحت شده و اعلام كرده است كه الازهر هيچ گروهي را مأموريت نداده تا به ايران سفر كنند و اگر چنين نكته‌اي گفته شده باشد، تجاوز به الازهر و مخالفت با قانون اين دانشگاه است. شيخ احمد محمود كريمه استاد دانشگاه الازهر پس از اين بيانيه گفته است كه «سفر به ايران امر شخصي بوده و دلايل آن را باز نخواهد كرد.»
بنا بر اين گزارش اما شيخ احمد محمود كريمه در گفت‌وگوي مفصلي كه ساعاتي قبل از ترك تهران با خبرنگار فرهنگي فارس داشت، درباره اينكه اهداف سفرش چه بوده و آيا سفرش به ايران رسمي بوده است، گفت: من دعوتي از اداره كل بين‌الملل حوزه‌هاي علميه و شخص حجت‌الاسلام زماني دريافت كردم كه سخنراني‌هايي درباره فقه مقارن سني براي طلاب حوزه‌هاي علميه داشته باشم و با فعاليت‌هاي علمي حوزه‌هاي علميه آشنا شوم، لذا [با قبول دعوت] از آنها خواستم كه در برنامه من ديدار از كردستان را قرار دهند تا توازني در ديدار با برادران اهل‌سنت و اهل‌تشيع ايران باشد. وي با بيان اينكه پيش از سفر، محل فعاليت خود در دانشگاه الازهر را از اين سفر و برنامه آن مطلع كرده است، افزود: من از سوي دانشگاه الازهر مأمور به حضور در اينجا نيستم و اين يك پاسخ شخصي و خاص به اين دعوت بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار