کد خبر: 674622
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
پنجشنبه و جمعه با شبکه فرهیختگان
شبکه چهارم سیما در آخر هفته برای بینندگانش فیلم سینمایی عتیقه فروش را پخش خواهد کرد.

شبکه چهارم سیما در آخر هفته برای بینندگانش فیلم سینمایی عتیقه فروش را پخش خواهد کرد.

به گزارش «جوان» ویژه برنامه های شبکه فرهیختگان سیما در آخرین هفته شهریور ماه به این شرح است.

دانه ویژه علوم انسانی

دکتر محمد رحیم عیوضی استاد دانشگاه جامعه شناسی سیاسی میهمان این هفته برنامه "دانه"می شود.

مجموعه برنامه های تخصصی «دانه» که هر هفته پنجشنبه ها با اجرای علی درستکار ساعت 20:40 روی آنتن می رود، این هفته میزبان دکتر محمد رحیم عیوضی است تا در خصوص علوم انسانی گفتگو نمایند.

گفتنی است دکتر محمد رحیم عیوضی دانش آموخته دانشگاه فرانسه در رشته جامعه شناسی سیاسی در مقطع دکتری است.وی دانشیار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) است و سردبیری ماهنامه وزین و جریان ساز "زمانه" و فصلنامه پژوهشی"پژوهشهای فرهنگی اجتماعی" را نیز بر عهده دارند.گفتنی است عضویت در هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی از جمله مسئولیتهای استاد است و ایشان موسس اولین دوره دکتری رشته آینده پژوهی در ایران و ... هستند.

یاد آور می شود دکتر عیوضی سال 1391 به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در حوزه علوم انسانی شناخته شد و سه سال پژوهشگر برتر استان قزوین بود. او به مدت 10 سال استاد برگزیده دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است و در بیستمین سالگرد تاسیس این دانشگاه برترین پژوهشگر معرفی شد.

تحلیل ایستگاه فروتویل در سینما چهار

روز جمعه ساعت 20:30 برنامه «سینما چهار با تحلیل» فیلم سینمایی«ایستگاه فروتویل» را روی آنتن می برد تا تحلیل نماید.

«ایستگاه فروتویل» محصول 2013 آمریکا است و رایان کوگلر آنرا کارگردانی کرد تا در آن میکاییل بی جوردن، ملونی دیاز و ... ایفای نقش کنند.

در خلاصه فیلم آمده است: اسکار مرد جوانی که به فروش مواد مخدر مشغول است به خاطر خانواده و همسر و مادرش دست از کار خلاف بر می دارد و در یک کارگاه مشغول به کار می شود، اما پس از مدتی از کار اخراج می شود. او بارها و بارها از صاحب کارش تقاضا می کند تا به کار برگردد اما فایده ای ندارد و بالاخره کار را از دست می دهد. اسکار که نمی خواهد خانواده اش را نا امید کند به آنها چیزی نمی گوید و روزها از خانه خارج می شود و به دنبال کار می گردد. یکی از روزها او به سراغ مواد فروشی می رود و ...

بیننده مغازه عتیقه فروشی از شبکه چهار باشید

فیلم سینمایی«مغازه عتیقه فروشی» به کارگردانی براین پرسیوال، پنجشنبه27 شهریور ماه ساعت 11روی آنتن جشنواره فیلمهای تابستانی می رود.

سینمای ایرلند و انگلیس«مغازه عتیقه فروشی»را در سال 2007 تولید کردند و درک جاکوبی و سوفی واواسیور در آن ایفای نقش کردند.

در خلاصه داستان فیلم آمده: نل کوچولو در یک مغازه‌ غم انگیز و فقیر عتیقه ‌فروشی با پدربزرگش زندگی می‌کند. جوانی و شادابی او با اشیای کهنه و قدیمی و گردگرفته‌ اطرافش فوق العاده تضاد دارد. نل با فداکاری از پدربزرگش مراقبت می‌کند. علت فقر پیرمرد کارهای گذشته‌ پسرش است که اکنون ناپدید شده است. پیرمرد از شدت فقر، مجبور می‌شود از دنیل کوئیلپ پول قرض کند.کوئیلپ به محض با خبر شدن از وضعیت پیرمرد اقدام به توقیف و مهر و موم مغازه‌ی عتیقه فروشی می‌کند. پیرمرد و نل کوچولو شبانه از لندن می‌گریزند و مجبور می‌شوند مانند گداها از این شهر به آن شهر بروند. تا اینکه...

نمایش آتش تند سبز در قاب 4

مستند«آتش تند سبز» جمعه 28شهریور ساعت 16 در قالب برنامه"مستند چهار"روی آنتن می رود.

مستند آتش تند سبز را مارک میچل آمریکایی در سال 2012 کارگردانی کرده است.

گفتنی است این فیلم مستند: نگاهی موشکافانه به تاریخچه مبارزات محیط زیستی دارد و کارگردان سعی دارد پنج دهه را در پنج داستان، تلاش مردان و زنان جهان برای نجات زمین را تصویر کند.

این مستند همچنین چالش انسان معاصر با تغییرات اقلیمی، بحران گرمایش زمین، آلودگیهای شیمیایی و جنگل زدایی را نمایش می دهد.

دوفلین در قاب چهار

فیلم سینمایی«دوفلین» جمعه 28 شهریور ساعت 11روی آنتن«جشنواره فیلم های سینمایی تابستان» می رود.

پائول ویتز سینمایی«دوفلین»را در سال 2012 کارگردانی کرد تا روبرت دنیرو و جولین مور در آن هنرنمایی نمایند. در داستان این فیلم آمده: پسری به نام نیک فلین بعد از هجده سال دوری از پدرش به سراغ او می رود اما پدر علاقه ای به ملاقات او ندارد. پدر سال ها پیش به نویسندگی علاقه داشت و همه زندگی اش را در این راه هزینه کرده است پسر وقتی با برخورد سرد پدر روبرو می شود ...

بررسی کارنامه شعر و شاعری در شبکه چهار

برنامه تخصصی کارنامه با هدف نقد و بررسی کتاب، پنجشنبه 27 شهریور ساعت 23 به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار، روز شعر و ادب فارسی، روی آنتن می رود.

پرویز بیگی حبیب آبادی، ناشر، شاعر و کارشناس حوزه شعر و کتاب در این برنامه حضور دارند تا درباره شعر و ادبیات فارسی گفتگو و بحث نمایند.

گفتنی است معرفی کتابهای فاخر در حوزه تاریخ ادبیات فارسی و شعر، از آیتم های دیدنی این برنامه تخصصی است که مخاطبان فرهیخته و کتابخوان بی شماری ر ا همراه می سازد.

یاد آور می شود گروه معارف و اندیشه دینی برنامه کارنامه را با تهیه کنندگی محمود فاتحی و اجرای دکتر مالک شجاعی و فائزه نعمتی روی آنتن می برد.

بررسی تشکل ائتلاف ضد داعش در شبکه چهار

برنامه سیاسی«سپهر ساست»پنجشنبه ساعت 19:00 با حضور هادی محمدی کارشناس ارشد غرب آسیا روی آنتن می رود. آمریکا و تشکیل ائتلاف ضد داعش یکی از موضوعات مطرح شده در روز های اخیر است. لذا شبکه فرهیختگان برای بررسی و تحلیل و محتوا موضوعاتی نظیر"آمریکا و تلاش برای تشکیل ائتلاف ضد داعش"، "اجلاس پاریس در راستای تشکیل ائتلاف" و"علل و انگیزه آمریکا از عدم دعوت ایران برای اجلاس پارسی و ائتلاف ضد داعش" روی آنتن می رود.

گفتنی است اهداف آمریکا از تشکیل ائتلاف، نقش آمریکا، غرب و سیاستهای آنها در شکل گیری گروههای افراطی و تروریستی، ارزیابی عملکرد آمریکا در سیاستهای مبارزه با تروریسم، ضعفهای آمریکا در سیاست جنگ با ترور و وجود این ضعفها در سیاست ضد داعش و تأثیرات و پیامدهای احتمالی اعمال سیاستهای آمریکا در تشکیل ائتلاف ضد داعش از دیگر مباحثی است که این برنامه آنها را بررسی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار