کد خبر: 674606
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
در پی اظهارات دبیرکل اوپک مبنی بر احتمال کاهش سقف تولید این سازمان قیمت جهانی نفت بیش از ۲ دلار افزایش یافت و به ۹۹ دلار و ۸ سنت در معاملات امروز رسید.

با افزایش امیدواری ها به اینکه اوپک با پایین آوردن میزان تولید خود، به کاهش فزونی عرضه در بازار نفت کمک خواهد کرد، قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی 99 دلار تثبیت شد.

قیمت نفت برنت در این هفته به دلیل افزایش عرضه و مشاهده نشانه هایی از کاهش رشد تقاضا در چین و اروپا به پایین ترین رقم در 26 ماه گذشته رسید، اما پس از آنکه عبدالله البدری، دبیرکل اوپک اعلام کرد که این گروه ممکن است هدفگذاری تولید خود برای سال 2015 را 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد، قیمت ها افزایش یافت.

بسیاری از کشورهای عضو اوپک برای تامین هزینه های بودجه ای خود به قیمت بالای 100 دلار برای هر بشکه نفت نیاز دارند و تحلیلگران معتقدند عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده اوپک، ممکن است برای حمایت از قیمت ها میزان تولید خود را کاهش دهد. هرگونه کاهش تولید توسط اوپک در نشست ماه نوامبر این سازمان، اولین کاهش میزان تولید از سال 2008 تاکنون خواهد بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز 3 سنت افزایش یافت و به 99 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت روز گذشته نیز بیش از 2 دلار افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 2.1 درصد افزایش یافته بود، امروز 5 سنت کاهش یافت و به 94 دلار و 83 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در ماه ژوئن به دلیل نگرانی از پیشروی های داعش در عراق و اختلال در عرضه نفت این کشور به بالای 115 دلار رسیده بود. اما صادرات نفت عراق از این درگیری ها آسیب ندیده و صادرات نفت لیبی نیز در هفته های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

افزایش تولید نفت شیل در آمریکا موجب ایجاد فزونی عرضه عظیمی در حوزه آتلانتیک و آسیا شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار