کد خبر: 674591
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
فيلم‌هاي جديد روي پرده رفتند
از ديروز فيلم‌هاي جديدي روي پرده سينما رفتند تا در آخرين ماه از نيمه اول سال با فيلم‌هاي تازه نفس روند فروش خوب گيشه‌ها ادامه داشته باشد.
محمد صادق عابديني

به گزارش «جوان»، فيلم‌هاي «خواب‌زده‌ها»، «آتش‌بس2»، «آرايش غليظ» و «خانوم» در اين دور از اكران‌ها به سينما‌ها رفتند.

هر كدام از اين فيلم‌ها داراي ويژگي‌هايي است كه مي‌تواند در موفقيت يا عدم موفقيت آنها نقش داشته باشد. البته بايد اين را هم در نظر بگيريم كه فيلم‌هاي جديد بايد در رقابت با فيلم‌هاي پر فروشي كه هم اكنون در حال اكران هستند، رقابت داشته باشند. امسال قطعا «شهرموش‌ها 2» يكي از پرفروش‌ترين‌هاي سينماي ايران خواهد بود. اين فيلم با اين روند خوبي كه در فروش گيشه داشته ضمن اينكه ركورد بيشترين ميزان فروش در روز اول اكران را در دست دارد، در 20 روز اول اكران خود به فروش 4 ميليارد تومان رسيده است و اگر در يك ماه آينده نيز همين روند مثبت را ادامه دهد شايد بتواند عنوان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را نيز از آن خود كند! اگرچه اين ركورد ارتباط مستقيمي با موفقيت يا عدم موفقيت چهار فيلمي دارد كه از امروز به روي پرده سينما‌ها خواهند رفت.

«خواب‌زده‌ها» ساخته فريدون جيراني جايگزين فيلم «كلاشينكف» به كارگرداني سعيد سهيلي خواهد شد. سهيلي بعد از فيلم حاشيه‌دار «گشت ارشاد»، كلاشينكف را راهي سينما كرد و اين فيلم با فروش حدود 2 ميليارد توماني خود رقم مطلوبي را براي اكران امسال رقم زده است. جالب اينجاست كه ساخته قبلي فريدون جيراني نيز مانند فيلم سهيلي داراي حواشي بود. «من مادر هستم» به دليل پرداختي كه به مسئله قصاص داشت با اعتراض‌هاي فراواني روبه‌رو شد. جيراني بعد از آن فيلم اجتماعي رو به سينماي كمدي آورد و با فيلم «خواب‌زده‌ها » كه نام اوليه‌اش « زندگي دوگانه فيروز» بود، سعي كرد تا فضايي متفاوت از تلخي حاكم بر «من مادر هستم» را رقم بزند. جيراني براي تضمين فروش فيلمش باز هم سراغ يكي از پولساز‌ترين بازيگر‌هاي سينما رفته است. با آنكه نقشي كه به اكبر عبدي سپرده شده طي چند سال اخير بار‌ها از سوي وي در فيلم‌ها تكرار شده و به نخ‌نمايي رسيده است. اكبر عبدي از زمان حضور در فيلم «آدم برفي» و زنانه‌پوش شدن در آن فيلم تا به حال در چند فيلم ديگر از جمله «خوابم مياد» در چنين كاراكتري ايفاي نقش كرده است. مي‌توان گفت تنها نقطه قوت «خواب‌زده‌ها» كه فرهاد اصلاني بازيگر نقش اول آن است، بازي اكبر عبدي است.

تهمينه ميلاني نيز فيلم «آتش‌بس 2» را با تغيير بازيگران اصلي اما با پايبندي به خط داستاني دعواهاي زن و شوهري ساخته است. سينماي فمينيستي مطلوب تهمينه ميلاني طرفداران خاص خودش را دارد. اين كارگردان اگرچه فيلم‌هايش تا به حال نتوانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال را به خود اختصاص دهند اما در فصل اكران خود معمولا موفق بوده‌اند. نمونه فيلم‌هاي پرفروش ميلاني، «آتش‌بس1» بود كه به يمن حضور محمدرضا گلزار و مهناز افشار فروش خوبي داشت. حالا قرار است بهرام رادان و ميترا حجار وظيفه تضمين فروش «آتش‌بس 2» را به دوش بكشند كه كار تقريبا سختي است.

«آرايش غليظ» يكي از فيلم‌هاي موفق جشنواره فيلم فجر بود. فيلمي كه با كمك تيم كاري حميد نعمت‌الله و هادي مقدم‌دوست ساخته شده است. مقدم دوست كه وظيفه نگارش فيلمنامه را برعهده داشت مي‌گويد جرقه اوليه اين فيلم بر اساس شعري از مولانا به ذهنش خطور كرده است. اين فيلم نيز از گزينه‌هاي متعددي براي پر فروش شدن برخوردار است ابتدا حضور حامد بهداد و طناز طباطبايي به عنوان چهره‌هاي سينمايي دو فيلمنامه هادي مقدم‌دوست و سوم صداي همايون شجريان به عنوان خواننده تيتراژ فيلم. آرايش غليظ از ديروز جايگزين فيلم «امروز» ساخته رضا ميركريمي شد كه جز كم‌فروش‌ترين فيلم‌هاي امسال به شمار مي‌رود.

اما «خانوم» ساخته تينا پاكروان، مشخصه بارز اين فيلم اين است كه كارگردانش فيلم اولي است. تينا پاكروان كه مدت‌ها دستيار كارگردان بوده است، سال گذشته اولين تجربه سينمايي خود را با نام «خانوم» به فجر برد. خانوم فيلمي با روح زنانه است، منتقدان نسبت به آن روي خوشي نشان داده‌اند و اكنون بايد منتظر باشد تا ببيند آيا مردم هم مانند منتقدان به سينما نگاه مي‌كنند يا خير، قطعا اين فيلم براي داشتن فروش خوب نيازمند تبليغات بيشتري نسبت به سه فيلم ديگر است.

در مجموع اكران‌هاي جديد با توجه به فصل آغاز به كار مدارس و آخرين روز‌هاي تعطيلات تابستاني، فرصت اندكي براي بالابردن فروش خود دارند. مخصوصا اينكه به ايام ماه محرم و صفر نيز نزديك مي‌شويم و قطعا شرايط فروش سينما در آن ماه‌ها به كلي متفاوت خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار