کد خبر: 674345
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد «کاترین اشتون» که مسئولیت هماهنگی مذاکرات هسته‌ای با ایران را بر عهده دارد، برای شرکت در دور تازه این گفت‌وگوها راهی نیویورک شده است.
فارس: اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد «کاترین اشتون» که مسئولیت هماهنگی مذاکرات هسته‌ای با ایران را بر عهده دارد، برای شرکت در دور تازه این گفت‌وگوها راهی نیویورک شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا، «کاترین اشتون» برای شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران، امروز سه‌شنبه راهی نیویورک شد.

هرچند «فدریکا موگرینی» اکنون به عنوان مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخاب شده، اما قرار است خانم اشتون تا پایان مذاکرات هسته‌ای، همچنان مسئولیت هماهنگی گروه موسوم به 1+5 را بر عهده داشته باشد.

دور تازه گفت‌وگوها از روز چهارشنبه با ناهار کاری خانم اشتون و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران آغاز شده و طی آخر هفته ادامه خواهد داشت. قرار است این دور از مذاکرات در نیویورک و پیش از آغاز مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.

طرفین اعلام کرده‌اند که احتمالا وزیران خارجه کشورها نیز نشست‌هایی را در حاشیه مجمع عمومی داشته باشند. بر اساس توافق موقت ژنو که پایان تیر ماه تمدید شد، طرف‌ها تا سوم آذر امسال برای رسیدن به توافقی جامع زمان دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار