کد خبر: 674343
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل خواستار اتخاذ رویکرد منعطف و عمل گرایانه برای حصول توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ شد.
فارس: نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل خواستار اتخاذ رویکرد منعطف و عمل گرایانه برای حصول توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ شد.

به گزارش شینهوا، چین از همه طرفهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای خواست رویکرد منعطف و عملگرایانه در دور تازه مذاکرات برای حل و فصل جامع موضوع هسته‌ای ایران داشته باشند.

«وانگ مین» معاون نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل در نشست کمیته 1737 سازمان ملل و مسئول نظارت بر تحریمها علیه ایران است گفت: پکن همواره نقش بزرگی در مذاکرات هسته ای ایران داشته و با این کمیته همکاری فعالانه خود را ادامه خواهد داد.

ما امیدواریم که اقدامات این کمیته به شیوه عمل گرایانه و کاملا متعادل وظایف خود را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه‌های کمیته 1737 شورای امنیت باید با دقت اجرا شود تاکید کرد که تحریمها ابزار نهایی نیستند و فقط یک وسیله برای ارزیابی کار این کمیته هستند.

 مین اضافه کرد؛ در شرایط کنونی هم کمیته 1737 و هم شورای امنیت باید به دنبال یافتن راه حلی دیپلماتیک در این زمینه باشند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد تغییرات مثبتی در روند مساله هسته‌ای ایران هستیم افزود: فاز بعدی مذاکرات برای چگونگی رسیدن به توافق جامع بسیار مهم است.

وانگ ادامه داد؛ ما امیدواریم که همه طرفها رویکرد منعطف و عملی داشته باشند و در این مسیر منصفانه و براساس اعتماد متقابل و رویکرد برد-برد رفتار نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار