کد خبر: 674284
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی 2/
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هر پدیده ای از جمله فضای مجازی، از نقاط مثبت و منفی برخوردار است که رد صورت استفاده مناسب تهدیدات آن می تواند به فرصت تبدیل شود.

حسین طلا، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: اگرافراد تحصیلکرده، بتوانند مفاهیمی در حوزه  دفاع مقدس و ارزش های دینی را در شبکه های مجازی منتشر کنند، قطعا می توان از این شبکه ها به عنوان یک فرصت نام برد، ضمن اینکه از تهدیدات شبکه های اجتماعی نیز نمی توان به سادگی گذشت.

وی تصریح کرد: اگر به خلع های نظارتی موجود در فضای مجازی دقت کافی صورت نگیرد، این شبکه ها می توانند، تهدید های فراوانی را برای خانواده ها و به ویژه نوجوانان به همراه داشته باشند.

طلا ادامه داد: در هر صورت خانواده باید نظارتی جدی به نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته باشد، ضمن اینکه والدین نیز باید بدانند که استفاده بی رویه خودشان از این شبکه ها می تواند، روابط زوجین را دست خوش تهدیداتی جبران ناپذیر کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به هر حال باید بپذیریم که کشورهایی در دنیا هستند که میلیارد ها دلار را تحت عنوان خرابکاری و تغییر فرهنگ در کشور ما هزینه می کنند و ارگان های حاکمیتی و پلیس فتا باید با قوه نظارتی بیشتر، شرایط را برای جلوگیری از مورد سواستفاده قرار گرفتن کاربران داخلی محیا سازند.

طلا در پاسخ به این سوال که چه نهاد هایی در کشور وظیفه فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی را دارند، عنوان کرد: در این زمینه ما با آسیبی مواجهیم. در واقع، دستگاه هایی که مسئولیت فرهنگ سازی در این حوزه را دارند، خیلی سنگین عمل می کنند، یعنی در انتخاب بین پدیده ها و ماموریت هایی که برای آن ها تعریف شده، معمولا پدیده ها برنده می شوند و به گونه ای می توان گفت که دستگاه ها ماموریت اصلی خود را فراموش کرده اند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: دستگاه های ما نیازمند آن هستند که تدبیری اندیشیده و نقشه راهی را تدارک ببینند تا تهدید ها ی ناشی از استفاده از فضای مجازی به فرصتی در جهت تحقق ارزشهای اسلامی و فرهنگی بدل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار