کد خبر: 674268
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
نوجوانی که مردی را به‌دلیل اختلاف مالی به قتل رسانده ‌بود، بعد از 12سال موفق به جلب ‌رضایت شد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

روزنامه شرق: نوجوانی که مردی را به‌دلیل اختلاف مالی به قتل رسانده ‌بود، بعد از 12سال موفق به جلب ‌رضایت شد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. 

نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه74 دادگاه کیفری ‌استان تهران گفت: «متهم مطابق اوراق پرونده با واردکردن ضرباتی بر بدن مقتول او را به قتل رسانده ‌است. اولیای‌‌دم بعد از سال‌ها اعلام گذشت کردند اما به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی به‌لحاظ جنبه عمومی جرم را دارم.»

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: «12سال است که در زندان هستم زمانی که مرتکب قتل شدم 17ساله‌ بودم. من بهترین سال‌های عمرم را در زندان گذراندم و حالا هیچ‌‌چیز ندارم.»

متهم درباره روز حادثه گفت: «از کودکی کار کردم و توانستم مبلغی جمع کنم. یک‌میلیون‌و200هزارتومان به مقتول که از آشنایانم بود دادم. او نمی‌خواست پولم را پس بدهد. چندباری سراغش رفتم و گفتم پولم را باید بدهی، با هم جروبحث کردیم، روز حادثه به من گفت بیا پولت را بدهم وقتی به آنجا رفتم با هم بحث کردیم و او گفت نمی‌تواند پول بدهد و چک می‌دهد من قبول نکردم. درگیری بالا گرفت، به من گفت تو را جلو سگم می‌اندازم تا تکه‌پاره‌ات کند.

ما به حیاط رفتیم او سگش را باز کرد و سگ به سمت من حمله کرد و دوجای بدنم را گاز گرفت بعد خودش چاقو کشید و به سمتم حمله کرد من هم چاقو را از او گرفتم و چند ضربه به او زدم که باعث شد جانش را از دست بدهد و بعد هم من بازداشت شدم. از آن‌موقع به‌بعد در زندان هستم و روزهای سختی را گذارندم، زندگی‌ام دگرگون شد و اتفاقات بدی برایم افتاد. پدر و مادرم را چندسال قبل به فاصله چندروز از دست دادم. آنها هر دو سکته کردند و فوت شدند. حالا هم فامیل‌ها و دوستانم توانسته‌اند مبلغ 50میلیون‌تومان جمع کنند و به اولیای‌دم بدهند.»

متهم ادامه داد: «من خودم هیچ‌‌چیز نداشتم که به اولیای‌دم بدهم و آنها هم حاضر به گذشت نمی‌شدند مقتول شش‌فرزند داشت و هرکدام از آنها مبلغی پول می‌خواستند که نه در توان من بود و نه در توان خانواده‌ام. آنها حتی درخواست اجرای حکم هم کرده‌ بودند. حالا که آنها رضایت داده‌اند درخواست دارم شما هم به‌عنوان قاضی من را ببخشید.

 12سال در زندان‌بودن خیلی سخت ‌است البته حالا دیگر زندان و بیرون برایم زیاد فرقی نمی‌کند چون دیگر هیچ‌کس بیرون از زندان منتظر من نیست و پدر و مادرم هم فوت شده‌اند. اگر می‌دانستم چنین سرنوشت تلخی در انتظارم است نه دنبال پول می‌رفتم و نه دست به قتل می‌زدم اگر مقتول من را می‌کشت از زندگی‌ای که حالا دارم خیلی بهتر بود.»

 او در پاسخ به این سوال که اگر از زندان خارج شود آیا دوباره کارش را تکرار می‌کند، گفت: هرگز این کار را نخواهم کرد. اگر از زندان بیرون بروم تازه باید کار کنم تا برای خودم زندگی درست کنم و بتوانم آنچه را در این سال‌ها باخته‌ام به دست بیاورم و پولی را که دوستان و فامیل برای نجات من داده‌اند به آنها برگردانم. در این سال‌ها آنقدر عذاب کشیده‌ام که دیگر به دعوا فکر نکنم آن‌موقع خیلی بچه‌ بودم. خواهش می‌کنم من را ببخشید.

بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را به 12سال حبس محکوم و حکم را به او ابلاغ کردند. وی بعد از طی مراحل قانونی طی چندروز آینده از زندان آزاد خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار