کد خبر: 674203
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
امرهبر انقلاب اسلامی بعد از یک هفته از بیمارستان مرخص شدند.ایشان بعد از ترخیص از بیمارستان در مصاحبه ای از مردم و پرسنل بیمارستان تشکر کردند. اما این حضور هفت روزه حاشیه‌هایی هم داشت. حاشیه‌هایی که شاید کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته باشد.
مهر: یک «عمل معمولی» که مهمترین خبر رسانه‌های داخلی و خارجی شد. صبح دوشنبه ۱۷ شهریور ماه به یکباره خبری در رسانه ها منتشر شد که افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این خبر که به ضمیمه فیلمی منتشر شد؛ توانست تمامی اخبار و اتفاقات را زیر سایه خود قرار دهد. در فیلم ضمیمه شده رهبر انقلاب خبر عمل جراحی خود را اعلام کرده و تاکید فرمودند که جای نگرانی نیست ولی این به معنای آن نخواهد بود که مردم دعا نکنند.

ارادت و محبت مردم ایران و دیگر کشورها به رهبر انقلاب


در ساعات اولیه روز ۱۷ شهریور همه منتظر شنیدن نتیجه جراحی بودند که دکتر مرندی سرپرست تیم پزشکی این عمل جراحی، با رسانه ها مصاحبه کرد و از موفقیت آمیز بودن آن خبر داد. با اینکه شاید روزی صدها مورد از این نوع جراحی در بیمارستان های کشور انجام شود اما دیدن مقام معظم رهبری با لباس فرم بیمارستان هرچند در مدت زمان کوتاه و به منظور عمل ساده ای باشد، صحنه ناخوشایند و دردناکی است. از این رو مردم و بسیاری از چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی کشور این موضوع را بهانه ای ساختند تا با عیادت از رهبر انقلاب، برگزاری برنامه های شکرانه و دعا، ارادت و محبتشان را به رهبر انقلاب نشان دهند. در دیگر کشورهای مسلمان نیز مردم و علما برای سلامتی حضرت آیت الله خامنه ای دعا کردند. شیعیان کویت در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) و نیز مسجد امام حسین(ع) یک روز بعد از جراحی، مراسم دعای توسل برگزار کردند. همچنین گروه کتائب حزب الله عراق که از گروه های مهم مقاومت و مدافعان حرم حضرت زینب (س) است در بیانیه ای سلامتی رهبر انقلاب بعد از انجام عمل را به همه گروه های مقاومت و مجاهدان تبریک گفت. علاوه بر اینها مسلمانان در لبنان، ترکیه، عربستان، پاکستان و... هم با برپایی مراسم مختلف، شکرگزاری خود را نسبت به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر انقلاب بجا آوردند. تمامی این اتفاقات بار دیگر اهمیت و جایگاه ویژه مقام معظم رهبری را به عنوان ولی امر مسلمین به خوبی نشان می دهد.

دیدار علما و مقامات کشورهای اسلامی


باوجود تاکید مقام معظم رهبری و کادر پزشکی بر ساده بودن عمل جراحی، این موضوع به شدت رسانه ای و با بازخورد های فراوانی در داخل و خارج کشور به خصوص کشورهای مسلمان روبرو شد. بسیاری از سران و شخصیت های برجسته کشورهای اسلامی از جمله سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تماس تلفنی جویای حال مقام معظم رهبری شدند. همچنین حسن روحانی رییس جمهور نیز سلام سران کشورهای عضو سازمان شانگهای را به اطلاع رهبر انقلاب رساند. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به نمایندگی از دبیرکل حزب‌الله لبنان، علامه سیدساجد نقوی از علمای پاکستان، آیت‌الله آصف محسنی رئیس شورای عالی شیعیان افغانستان، صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف، سید علی فضل‌الله فرزند علامه فضل الله، احمد سامبی رئیس‌جمهور سابق جزایر کومور، شیخ احمد‌الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، شیخ عبدالناصر جبری رئیس دانشکده الدعوه و از علمای لبنان، شیخ عبدالغنی شمس‌الدین دبیرکل اتحادیه‌ی علمای جنوب شرق آسیا، شیخ علاءالدین زعتری معاون مفتی اعظم سوریه و اوزهان اصیل ترک رئیس جنبش ملی گوروش ترکیه و سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از جمله کسانی بودند که به عیادت مقام معظم رهبری آمدند.



گله اصولگرایان از رئیس جمهور اسبق


مقامات و چهره های سیاسی زیادی در چند روز گذشته به عیادت مقام معظم رهبری رفتند که هرکدام با استقبال ایشان همراه شدند. در این میان رئیس جمهور اسبق نیز در نامه ای به عنوان رئیس مجمع روحانیون مبارز برای رهبر انقلاب آرزوی سلامتی و دوام عمر کرد. این نامه با واکنش های زیادی روبرو شد. رسانه ها و مطبوعات اصلاح طلب نیز آن را درصدر اخبار روزانه و تیتر روزنامه های خود قرار دادند. اما از این سو جریان اصولگرا نیز به این بهانه گلایه های خود را از مواضع نادرست وی بیان کرد. در یکی از واکنش ها چند تن از جوانان اصولگرا برای رئیس جمهور اسبق و رئیس مجمع روحانیون مبارز نامه ای نوشتند و ضمن یادآوری دیدارشان در سه سال گذشته با وی، از گلایه ها و توقعاتشان گفتند.

در بخشی از متن این نامه آمده است: «دعا برای سلامت رهبری انقلاب اقدامی است که بسیاری در داخل و خارج کشور از علما و مقامات سیاسی تا هنرمندان و ورزشکاران و حتی برخی سران کشورها صورت داده اند. از نامه شما هم مانند همین موارد مذکور برداشت خیر می کنیم و نمی خواهیم آن را عادی سازی بی هزینه رابطه شما با نظام ارزیابی کنیم. لذا تکرار می کنیم، از اتمام حجت دردمندانه آن که شما برایش این روزها طلب سلامتی و شفا کرده اید بیش از یک سال گذشته است، چه می خواهید بکنید؟»

در ادامه این نامه آمده است: «ما هنوز هم میان شما و سران داخلی فتنه چون موسوی و کروبی تفاوت قائلیم و معتقد به همراهی عمدی و برنامه ریزی شده شما با جریان ضد انقلاب خارج نشین نیستیم، اما از سرانجام رئیس جمهور اسبق کشورمان و جریانی که او را در عرصه سیاست همراهی می کند به شدت نگرانیم.» در پایان این متن نیز آمده: «خیرخواهانه و از سر دلسوزی برای آینده کشور از شما می خواهیم که به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید و با این دست رفتارها شیپور بازگشت به دامان نظام را از سرگشاد آن نزنید که ما از باقی ماندن اتهام «فتنه و بغی» بر شما بیمناکیم. پس نظام جمهوری اسلامی را با افتخار و با همه ضعف و کاستی هایش در برابر جریان خارج نشین و ضد انقلاب و شبکه های رسانه ای اپوزوسیون برگزینید و از هجمه آنها نهراسید که این بهترین عاقبت برای همه فرزندان انقلاب حتی آنها که از غافله جا مانده اند، خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار