کد خبر: 674153
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
آخرین جزییات از گشت انصار حزب الله/
ما آمده ايم که ايثار کنيم . مي خواهيم بگوييم به آنچه در جامعه مي گذرد بي تفاوت نيستيم
 
به گزارش پارسینه به نقل از آریا، ماجراي آغاز به کار گشت هاي موتوري و ارشادي انصار حزب الله چندي است به موضوع مورد مباحثه و حتي مجادله تبديل شده است . از سياسيون تا اهالي رسانه هگي نگاهشان به اين مساله جلب شده و البته هر کس هم نظر خود را در اين مورد دارد .  برخي چهره هاي اصولگرا ضمن استقبال از اين مساله تذکرات و ابهاماتي هم داشتند و در اين ميان علي اکبر جوانفکر که از چهره هاي نزديک به محمود احمدي نژاد است انتقاداتي را نسبت به اين طرح مطرح کرد.
به سراغ  عبدالحميد محتشم، دبير کل انصار حزب الله رفتیم تا در گفتگو با او جزييات بيشتري از اين طرح دست پيدا کنيم . گفت و گو با دبير کل انصار حزب الله  را در ادامه مي خوانيد.

* آقاي محتشم در اين چند روز اخبار متفاوتي در مورد آغاز به کار گشت هاي ارشادي انصار حزب الله مطرح شده است. آغاز به کار طرح شما چه زماني خواهد بود ؟

اين کار آغاز شده است اما به صورت تمام عيار از هفته آينده شروع خواهيم کرد.

* نيروي عملياتي شما چند نفر است؟

از خواهران 3000 نفر و از برادران تقريبا 1000 نفر هستند .

* اين افراد چگونه جذب شده اند؟

بر اساس فرم هاي توزيع شده که به ما بازگشته است.

*آيا اين افراد را آموزش هم داده ايد؟

بله به ميزاني که لازم بوده توجيه شده اند.

* محل آموزش اين افراد کجا بوده و مربيان اين افراد چه کساني هستند ؟

مربيان آنها ائمه جماعات مساجد و روحانيون بوده اند .

* آيا اين افراد کارت شناسايي دارند ؟

خير

* آقاي محتشم قبول داريد که اين مساله مي تواند آسيب هايي داشته باشد ؟ مگر مي شود بدون علامت شناسايي اين کار را کرد؟ اگر چنين باشد هر کسي با ظاهري شبيه شما در خيابان ها جلوي زن و بچه مردم را به بهانه هاي مختلف مي گيرد و با نام شما ممکن است تخلفاتي داشته باشد.

ما براي خودمان امتياز خاصي قائل نيستيم .کارت و اين جور چيزها براي کارهاي حکومتي است. ببينيد درهر حرکتي ممکن است آسيب هايي هم باشد. در اين مورد هم ممکن است آسيب هايي به وجود آيد.

* اما با اين حال اصرار به انجام اين کار داريد ؟

اصلا صورت مساله به اين شکل که شما مي گوييد نخواهد بود.ترجيح بنده اين است که شما پاسخ سوالات و ابهاماتتان را در صحنه عمل ببينيد. وقتي ما کارمان را به صورت تمام عيار آغاز کنيم مي توانيد بياييد و ببينيد که مسايل اينگونه که شما مي گوييد نيست.

* حالا قرار است با افرادي که مورد خطاب شما هستند چه کنيد ؟ آيا آنها جلب خواهند شد؟

گرفتن و بردن کار ما نيست. اين مسايل از وظايف حکومتي است. ما تذکر زباني مي دهيم اما اين تذکر حتما جدي و موثر خواهد بود .

* بياييد تصور کنيم مثلا در يکي از خيابان هاي شمال شهر تهران يکي از برادران انصار حزب الله با موتور به سراغ يک خانم که ساپورت پوشيده است برود و به ايشان تذکر دهد. فکر مي کنيد چه اتفاقي رخ مي دهد ؟

اينگونه که شما مطرح مي کنيد نيست . ما تذکر جدي خواهيم داد . باز هم مي گويم بهتر است کار عملياتي ما آغاز شود تا شما ببينيد ما چگونه عمل خواهيم کرد.

* فکر مي کنيد نتيجه اين کار شما چه باشد ؟

ما آمده ايم که ايثار کنيم . مي خواهيم بگوييم به آنچه در جامعه مي گذرد بي تفاوت نيستيم . 

* آيا مي توانم نتيجه گيري کنم که با اين تفاسير براي شما تکليف مهم است نه نتيجه؟

البته اين طور هم هست . اما فقط بحث تکليف نيست . وظيفه هم هست . اين چيزها بر گردن ما است.

* آقاي محتشم برخي در جواب شما مي گويند مملکت قانون دارد ،قوه قضاييه دارد ، نيروي انتظامي دارد ، مراجع صالحه دارد . اينکه نمي شود هر کس هر جا احساس تکليف کرد وارد ميدان شود. جواب شما در اين مورد چيست ؟

من فکر مي کنم منظور شما آقاي رحماني فضلي است.

* خير غير از ايشان کسان ديگري هم اينگونه اظهار نظر کرده اند.

به هر حال در مورد آقاي رحماني فضلي ما با ايشان مکاتبه داشتيم و تلاش کرديم دغدغه ايشان را بر طرف کنيم . اميدواريم که اين چنين شده باشد.

* ممکن است ما هم بدانيم در آن نامه چه بوده است؟

بهتر است در عمل ببنيد.

* آقاي جوانفکر امروز در واکنش به اظهارات انصار حزب الله در مورد آنچه ضعف آقاي احمدي نژاد در مبارزه با مسايل فرهنگي و حجاب مطرح کرده ايد گفته اند که شما نگران حجاب نيستيد،اهداف ديگري داريد و همچنين گفته اند احمدي نژاد اسطوره است به زشتي از او ياد نکنيد. اين فرصت براي شما مهياست که اگر پاسخي به ايشان داريد مطرح کنيد .

خدمت آقاي جوانفکر مي گويم که شما خيلي بزرگ هستيد و حرف هايتان لابد از خودتان بزرگ تر است و جايي براي پاسخ باقي نمي گذارد.

* آقاي محتشم! آقاي دکتر لاريجاني هم روز گذشته در يک سخنراني نسبت به حرکات تندروها که به صورت خودسرانه انجام مي شود واکنش نشان داده اند . گويا مدنظر ايشان شما بوده ايد . پاسخي به اين اظهارات داريد ؟

آقاي لاريجاني چون در مجلس هستند ديد سياسي دارند و بحث تند رو و کند رو را مطرح مي کنند. در حالي که در بحث هاي فرهنگي و اعتقادي اينگونه نيست. جهت اطلاع ايشان بنده که جلودار اين جمع هستم سرعتم از لاک پشت هم کمتر است.

* از فرصتي که در اختيار من قرار داديد متشکرم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
0
5
آقای محتشم اگر فردا در هر کوی برزن عده ای با سوء استفاده از طرح شما جلو زن و بچه مردم را گرفتند و خود را نیروهای شما جا زدند به مال و نامس مردم تعدی کردند چه پاسخی دارید مثلا کسی جلوی خانمی را گرفت در جای خلوط و وی را ارشاد کند بعد به او حمله کرد آیا به انصار حزب الله لطمه وارد نمی شود ؟ آیا مردم دید منفی نسبت به شما نخواهند داشت ؟
امر به معروف وظیفه است اما خودش سبب ایجاد منکر نشود
باید روی فرهنگ حجاب در خانواده ، مدارس از اول ابتدایی و ادارات و سازمانها کار کرد نه در خیابانها چون جواب معکوس می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
0
7
به عنوان یک بسیجی اهل علوم فقه و اصول نگرانی خود را از این گشت ها اعلام میکنم چرا که ممکن هست عده ای اراذل اوباش ریش گذاشته و خود را انصار جا زده و اقدام به ربودن زنان بد حجاب و تجاوز به انان کنند لذا موجب ضرر برای اسلام و حزب الله شود البته من به عنوان بسیجی با گشت انصار حزب الله موافقم اما باید با دقت و بدون شتاب انجام شود تا سبب تنفر مردم از دین و متدینین نشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار