کد خبر: 674063
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
رهبر مسلمانان امريكا:
نهاد عواد (Nihad Awad) مدير اجرايي شوراي ملي روابط امريكايي اسلامي است. وي اخيراً در مقابل دولت به اصطلاح اسلامي داعش موضع‌گيري تندي داشته و معتقد است: گروه‌هايي مانند داعش يا بوكوحرام كه درباره اسلام صحبت مي‌كنند، اسلامي نيستند.
معصومه طاهري
نهاد عواد (Nihad Awad) مدير اجرايي شوراي ملي روابط امريكايي اسلامي است. وي اخيراً در مقابل دولت به اصطلاح اسلامي داعش موضع‌گيري تندي داشته و معتقد است: گروه‌هايي مانند داعش يا بوكوحرام كه درباره اسلام صحبت مي‌كنند، اسلامي نيستند. اگر مي‌خواهيم جلوي داعش بايستيم و آن را متوقف كنيم لازم است تا بدون هرگونه ادعايي، اسلام را نشان بدهيم و در اسلام بي‌عدالتي و محروميت نباشد.
عواد در سرمقاله مجله تايم نوشت: داعشي‌ها داراي انحرافات زيادي هستند و از نام دولت اسلامي سوء‌استفاده مي‌كنند، آنها كمي بيشتر از يك باند جنايتكاري هستند كه مانند زالو به جان جامعه اسلامي افتاده‌اند، از نمادهاي اسلامي سوءاستفاده مي‌كنند و جنايات فجيعي را انجام مي‌دهند. علماي اهل تسنن هم داعش را قبول ندارند و دشمن شماره يك اسلام مي‌دانند. محققان در سرتاسر جهان اعتقاد دارند داعش خلافتي ميان‌تهي است. اين سياست غرب است كه از وجود داعش سوءاستفاده مي‌كند تا با استفاده از بي‌عدالتي در جهان اسلام، ظلم و ستم كنند مثل سيگاري كه روي لباس بيفتد و آن را كم‌كم بسوزاند. عواد در ادامه نوشته است: اسلام افراط‌گرايي به‌وسيله داعش ارائه شده است در صورتي ‌كه بخش مهمي از ايمان اعتدال است. داعش از اسم‌هاي خاص اسلامي مانند ايمان، شهادت و حضرت محمد(ص) روي پرچم خود استفاده كرده و ادعا دارد كه مدافع اسلام است و مي‌خواهد خلافتي را ايجاد كند كه تداعي‌گر دوره تاريخ اسلام است، اما احمق‌ها تصور مي‌كنند با ظلم و ستم و بي‌عدالتي مي‌توانند افتخارات گذشته را باز‌گردانند؛ علاوه بر اين باعث تأسف است كه رسانه‌ها، تحليلگران سياسي و مقامات مختلف همه درگير ارتباط با آنها شده‌اند.
نهاد عواد در ادامه آورده است: مسلمانان افراط‌‌گراي داعشي كه مرتكب جنايات فجيعي مي‌شوند باند جنايتكاري هستند كه هيچ كدام ازفعاليت‌هايشان با عنوان جهادگري مشروعيت ندارد. جهاد توسط رسانه‌هاي غربي در قالب كليشه‌اي به نام جنگ مقدس تعبير مي‌شود. اما دانشمندان مسلمان بارها اعلام كرده‌اند واژه جهاد كه در قرآن كريم از آن گفته شده است به معناي «مبارزه» با بي‌عدالتي و ظلم وستم و فساد در جامعه است. «كارن آرمسترانگ» نويسنده برجسته و سرشناس انگليسي كه درباره هر سه دين توحيدي تحقيقاتي كرده، از تعبيركليشه‌اي جهاد به جنگ مقدس انتقاد كرده است. عواد به رشد مخالفت رهبران گروه‌هاي اسلامي در سرتاسر جهان اشاره كرد و افزود: علماي اسلامي در همه جاي دنيا و جامعه اسلامي امريكا ايدئولوژي در هم داعش را رد كرده‌اند و آن را ضد اسلامي مي‌دانند. وي در پايان اين سرمقاله آورده است: ما اگر مي‌خواهيم مانع فعاليت داعش بشويم بايد از شعار براي نشان دادن اسلام و هرگونه بي‌عدالتي به دور باشيم. سياستمداران ما بايد از طريق يك استراتژي جامع بين‌المللي وارد عمل بشوند و براي اينكه آزادي و عدالت ايجاد شود بايد داعش و همراهان آن نابود شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار