کد خبر: 674044
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
یک کارشناس مسائل ديني در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
یک کارشناس مسائل ديني گفت: مسئله وحدت در بر ابر اشغالگران قدس از گذشته مورد تاکید علمای اسلام بوده است.
جوان‌آنلاين: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مهرابی در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص اهمیت وحدت جامعه اسلامی در برابر اشغالگران قدس اظهار کرد: وحدت جامعه اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی همواره به شکست این رژیم انجامیده است.


وی به جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و مقاومت مردم غزه در برابر اشغالگران قدس اشاره و بیان کرد: نکته مشترکی که در همه این اتفاقات و مقاومت های تاریخی مشخص بود وحدت و یکپارچگی مسلمانان بود که صهیونیست ها را وادار به تسلیم شدن کرد.


این کارشناس حوزه مسجد با بیان اینکه علمای اسلام همواره لزوم وحدت در برابر اسرائیل جنایتکار را گوشزد کرده اند تاکید کرد: مسئله وحدت در برابر اشغالگران قدس مربوط به سال های اخیر نمی شود و علمای بزرگ اسلام مانند امام(ره)، امام موصی صدر و شهید مطهری در این خصوص به مسلمانان هشدار داده بودند.


حجت الاسلام والمسلمین مهرابی به بیان نکات تاریخی از سوی علما در خصوص شکننده بودن رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی فرموده اند که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد صهیونیست ها را سیل می برد و یا سید حسن نصرالله فرزند راستین امام و انقلاب تاکید کرده اند که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست است.


وی افزود: این تعابیر از شناخت عمیق این بزرگواران از ضعف رژیم صهیونیستی حکایت دارد که این ضعف بارها در صحنه های مختلف نشان داده شد.


این کارشناس حوزه مسجد در خصوص اهمیت روز جهانی مساجد هم گفت: روز جهانی مساجد فرصت مناسبی برای اعتراض یکپارچه به رژیم صهیونیستی است و مانند روز جهانی قدس می تواند اشغالگران قدس را به چالش بکشاند.


حجت الاسلام والمسلمین مهرابی گرامیداشت مساجد را از جنبه های دیگر این روز دانست و خاطرنشان کرد: گرامیداشت مساجد و تکریم آن ها از توصیه های اکید انبیا و اولیای الهی بوده است و روز جهانی مساجد صحنه حضور فال در این عرصه مهم محسوب می شود.


وی تقویت مساجد و حرکت به سمت ایجاد مساجد با نشاط را از مهم ترین ثمرات روز جهانی مساجد قلمداد و تصریح کرد: مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی کشور و دنیای اسلام از فرصت روز جهانی مساجد باید حرکت این مکان مقدس به سمت مسجد با نشاط را اغاز کنند.


این کارشناس حوزه مسجد در پایان ایجاد مسجد با نشاط را انتظار مقام معظم رهبر ی از مساجد دانست و عنوان کرد: ایجاد مسجد با نشاط خواست ولایت از مساجد است و تلاش در جهت ایجاد آن، به رشد و بالندگی معنوی جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار