کد خبر: 673933
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
معاون عمرانی وزیر کشور بر انجام مطالعات جدید در خصوص آلودگی هوای شهر اراک تاکید کرد.

خندان دل با اشاره به اینکه مطالعات صورت گرفته در خصوص مشکلات آلودگی هوای اراک مربوط به سال 84 است گفت: به دلیل اینکه زمان زیادی از آن موقع می‌گذرد باید مطالعات جدیدی در خصوص آلودگی هوای اراک انجام شود تا منشاء آلودگی مشخص شود و بتوانیم تصمیمات مرتبط را اتخاذ کنیم.

وی اقدامات انجام شده در استان در سال‌های اخیر جهت کاهش آلودگی هوای اراک را خوب ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از کارها را می‌توان با کمترین اعتبارات و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام داد.

خندان‌دل ادامه داد: با توجه به اینکه در موقعیتی قرار داریم که لایحه بودجه سال 94 در حال تهیه شدن است باید اعتبارات مورد نیاز برای کاهش آلودگی را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک از آنجا که نقش موتورسیکلت‌ها مؤثر است گازسوز کردن 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار قرار دارد که این طرح هم ظرف سه سال در کشور اجرا می‌شود.

خندان دل افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در راستای کاهش آلودگی هوا در شهرهای آلوده کشور 17 هزار دستگاه اتوبوس، 80 هزار دستگاه خودرو سواری و 60 هزار دستگاه خودرو ون گاز سوز به ناوگان حمل و نقل در شهرهای آلوده اضافه می‌شود.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شده افزود: نیمی از اعتبار این طرح از محل بند قاف تبصره دو قانون بودجه از امکانات وزارت نفت در جهت کاهش مصرف سوخت تامین می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار