کد خبر: 673908
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
مسئول بسیج طلاب کاشان در گفتگو با جوان:
بسيج طلاب و روحانيون از زمان تشكيل تا كنون توانسته خدمات ويژه اي را در عرصه هاي مختلف ارايه كند كه اين كارها در كنار شرح وظايف، در برخي از شهرستانها با برنامه هاي ويژه اي نيز همراه بوده است. به همين بهانه به سراغ حجت الاسلام والمسلمين قاسم پايواره مسئول بسیج طلاب و روحانیون شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل رفتيم تا در گفتگويي كوتاه از برنامه ها و فعاليت هاي آنها بيشتر آگاه شويم:
حوریه ملکی

بسیج طلاب در منطقه کاشان بر اساس چه برنامه ها و خطوطی مشغول به فعالیت است؟

بسیج طلاب و روحانیون کاشان و آران و بیدگل فعالیت های زیادی دارد که در اولین گام دفاع از اسلام و ایران اسلامی و پاسداری از شعارهای انقلاب و نظام را در دستور کار قرار داده است. این نهاد به عنوان بخشی از این پیکره عظیم شجره طیبه و یکی از ارزنده ترین یادگارهای حضرت امام(ره) است. این نهال پر ثمر با تشکیل 15پایگاه مقاومت در حوزه های علمیه منطقه کاشان در راستای رسالت و ماموریت های محوله در حال انجام وظیفه است که هر پایگاه دارای یک شورای 9 نفره می باشد که برنامه ها را تا رسیدن به هدف پیگیری می کنند.

در همین راستا تبلیغ فرهنگ قران و سیره نبوی و ائمه اطهار در بدنه ارتش 20میلیونی، تحقق بخشیدن به فرامین و مصوبات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درعرصه های مختلف و تامین مربیان و اساتید ومبلغان عقیدتی، فکری، فرهنگی، سیاسی و علمی رده های بسیج مستضعفین از ووظایف ماست.

یکی از مباحثی که امروزه بسیار پیگیری می شود، موضوع حضور خواهران در عرصه های مختلف است، شما برای این مهم چه اقداماتی را در برنامه دارید؟

در کاشان وآران و بیدگل، سه حوزه علمیه برای خواهران داریم که در هر کدام از آنها پایگاه هایی توسط طلاب فعال است و یکی از خواهران طلبه به عنوان فرمانده پایگاه معرفی شده و فعالیت ها را با برنامه پیش می برد.

البته باید از جمله فعالیت های آنها را در اعزام خواهران طلبه به اردوهای هجرت و همین طور پاسخگویی به سوالات خواهران در پایگاه های محلی عنوان کنیم که باز خورد بسیار خوبی داشته است. برای انجام کارهای فوق ابتدا افرادی که سطح علمی و تواناییشان بالاتر است و توان مدیریت حلقه های صالحین و پاسخگویی به شبهات را داشته باشند را شناسایی کرده و به پایگاه های محلی اعزام می کنیم.

به نظر شما چه نیازیست که یک طلبه وارد پیکره بسیج هم بشود؟

امروز جامعه به شدت نیاز به فعالیت های فرهنگی دارد. زمانیکه مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی حرف زدند در اصل یک آماده باش برای تمام جامعه بود و در این مسیر، بخش عظیم و رسالت این مسئولیت بر دوش طلاب و روحانیون است. بعد فرهنگی جامعه را نمی توانیم نادیده بگیریم و خیلی از ما روحانیون و طلاب چه خواهر و چه برادر مسئولیت سنگینی در این عرصه بر دوش داریم. الان در پیکره عظیم بسیج یک احساس نیاز به وجود طلاب احساس می شود تا بیایند و در حلقه های صالحین و اردوهای راهیان نور و جهادی بکارگیری شوند و در این فضای مقدس به انجام وظیفه بپردازند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که یک طلبه، اول یک بسیجی است و بعد طلبه می شود.

چه کارهایی تا کنون انجام داده اید که شاخص بوده است؟

یکی از اقدامات بسیج طلاب و روحانیون کاشان، ایجاد بانک نرم افزار اسلامی در مرکز حوزه جهت استفاده اعضا و دیگر هموطنان است. به این صورت که این بانک از کتاب های حوزوی تشکیل شده و برای سهولت کار طلاب چه در زمینه درسی و چه علمی در دسترسشان قرار گرفته است.

موضوع دیگر افتتاح پایگاه اساتید حوزه های علمیه شهرستان ها است، چون در پایگاه های محلی و مناطقی که یا روحانی نیست یا پاسخی برای شبهات ندارند، سوالاتی مطرح می شود که باید برای آنها جوابی ارایه شود که این وظیفه به پایگاه های اساتید محول شده است.

البته باید تاکید کنم که جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در این ارتش وبهره برداری از توانایی های بالقوه و بالفعل موجود جهت تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، فرهنگی و سیاسی اقشار مختلف بسیج و همچنین بکارگیری طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در تامین نیازهای تحقیقاتی بسیج از جمله ماموریت های ماست که توجه ویژه ای روی آنها داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار