کد خبر: 673864
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
رئيس كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»:
شهرياري گفت: مجلس ده درصد هدفمند شدن يارانه‌ها و ارزش افزوده را تصويب كرده است و سال آينده هم چون اكثر نمايندگان از اين طرح رضايتمندي دارند، اين بودجه تصويب خواهد شد
آيا هزينه‌ها «نظام سلامت» را بستري مي‌كنند؟
جوان‌آنلاين: طرح تحول نظام سلامت از نيمه ارديبهشت ماه سال جاري در بيمارستان‌هاي سراسر كشور به اجرا درآمد و طبق بررسي‌هاي صورت گرفته علاوه بر اينكه ميزان رضايتمندي بيماران بستري و همراهان آنها مطلوب ارزيابي شده، ‌همچنين به دليل كاهش هزينه‌هاي درمان بار مراجعات به مراکز درمانی نيز افزايش پيدا كرده است. اين در حالي است كه برخي معتقدند طرح تحول نظام سلامت نواقصي دارد كه برای دولت و سیستم اجرایی مشکل ایجاد مي‌كند؛ چرا كه اين طرح هزینه‌های هنگفتی را برای سیستم در برداشته که خارج از قدرت پولی دولت خواهد بود و به طور كل تناقضات این طرح باید مورد بازنگری قرار گيرد.

 

حسينعلي شهرياري،‌ رئيس كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و بار مالي هنگفت اين طرح اظهار داشت: سال گذشته 4800 ميليارد براي هدفمند شدن يارانه‌ها تصويب شد و در واقع ده درصد يارانه و يك درصد هم ارزش افزوده كه حدود سه هزار ميليارد مي‌شد و قرار بود اين اعتبار براي حوزه سلامت هزينه شود.
 

شهرياري ادامه داد: خوشبختانه دولت به حوزه سلامت توجه ويژه‌اي داشته و در واقع سلامت را در اولويت‌ها قرار داده و اجراي طرح تحول سلامت آغاز شده است و آنچه مهم است رضايت‌مندي مردم است كه خوشبختانه مردم راضي هستند.
 


وي تصريح كرد: اين درست است كه طرح تحول نظام سلامت هزينه‌بر است اما براي جلوگيري از هزينه‌هاي هنگفت درمان بايد در بهداشت و پيشگيري بيشتر كار شود، چرا كه معمولا در دنيا اكثر كشورها ناتوان از پرداخت هزينه‌هاي درمان هستند اما به هر حال چون آقاي دكتر روحاني، رئيس دولت و معاونين ايشان عزم و اراده جدي دارند كه در اين زمينه مشكلي به وجود نيايد، اميدواريم كه انشا‌ء‌الله منابع آن را هم تامين كنند.
 

شهرياري افزود: در رابطه با طرح تحول نظام سلامت در حوزه پيشگيري و بهداشت، وزارت بهداشت و درمان برنامه‌هايي را شروع كرده‌ كه اميدواريم نتيجه آن به خوبي نتيجه درمان باشند و بتوانند هزينه‌هاي درمان را كاهش دهند. به طور كل پيشگيري بايد به گونه‌اي باشد مردم كمتر بيمار شوند، خصوصا بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سرطان؛ چرا كه اين نوع بيماري‌ها را مي‌توان كاملا با پيشگيري، هزينه‌هاي درمان را كاهش داد.  
 

شهرياري تاكيد كرد: واقعا جاي تشكر از دولت دارد، قبلا چند درصد از افرادي كه بيمار مي‌شدند به خاطر هزينه‌هاي درمان زير خط فقر قرار مي‌گرفتند يا زماني كه فردي بيمار مي‌شد دغدغه بسيار جدي داشت و در اين چند ماه چنين دغدغه‌هاي كاهش پيدا كرده و در مقابل رضايت‌مندي مردم نيز افزايش پيدا كرده است اميدواريم اين طرح به خوبي مديريت شود و در پيشگيري و بهداشت هم بيشتر بتوان كار كرد تا طرح تحول نظام سلامت تداوم داشته باشد.


وي با اشاره به بودجه طرح تحول نظام سلامت گفت: مجلس ده درصد هدفمند شدن يارانه‌ها و ارزش افزوده را تصويب كرده است و سال آينده هم چون اكثر نمايندگان از اين طرح رضايتمندي دارند، اين بودجه تصويب خواهد شد و من فكر مي‌كنم اگر دولت و مجلس در اين زمينه همدل باشند مشكلي به وجود نخواهد آمد.  
 

رئيس كميسيون بهداشت همچنين در خصوص افزايش مراجعات بيماران به بيمارستان‌هاي دولتي گفت: با اجراي طرح سلامت بيمارستان‌هاي خصوصي مشكلي پيدا نخواهند كرد، همان‌طور كه وقتي در حال حاضر با مراجعه به بيمارستان‌هاي خصوصي شاهد هستيم كه ازدياد بيماران در آنجا موج مي‌زند و حتي كمبود تخت هم دارند و به هر حال عده‌اي در مملكت زندگي مي‌كنند كه از وضعيت مالي خوبي برخوردار هستند و ترجيح مي‌دهند در بيمارستان‌هاي خصوصي درمان خود را انجام دهند و از امكانات بيمارستان دولتي استفاده نمي‌كنند.  
 

وي در خاتمه يادآور شد: بيمار خود پزشك را انتخاب مي‌كند ما نگران بخش خصوصي نيستيم چون در اين چند ماه نيز عملا با بررسي‌هايي كه صورت گرفته اتفاقي رخ نداده است.
         

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
payam
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
1
اگرچه زحمات دکتر هاشمی رو به هیچ وجه نمیشه نقد کرد اما نظر شخصی خودم اینه که به جای طرح سلامت بهتر بود اول بیمارستانهای بلاتکلیف دولت فبلی رو تجهیز می کردن و تکلیف کادر استخدام شده ولی سرگردان خودشون رو مشخص می کردن به نظر میاد بازهم کمی شتاب زدگی در کار وجود داره طرح سلامت با وجود کادر مجرب و بیمارستانهای مجهز به معنای واقعی عالی بود اما حالا در عین تلاشهای مجدانه همچنان نارضایتی ها وجود داره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار