کد خبر: 673733
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
آمار متفاوت از فعاليت دلالان ميوه
روايت‌هاي مختلفي از ميزان حذف دلالان ميوه از ميدان اصلي تره‌بار منتشر شده است، رئيس اتحاديه ميوه و سبزي از حذف 75 درصدي دلالان خبر مي‌دهد، در حالي كه معاون اتحاديه بارفروشان معتقد است كه ۹۵ درصد دلالان ميدان حذف شده‌اند، يكي علت گراني ميوه را تغيير فصل و ديگري تخلف خرده‌فروشان ميوه عنوان مي‌كند.
روايت‌هاي مختلفي از ميزان حذف دلالان ميوه از ميدان اصلي تره‌بار منتشر شده است، رئيس اتحاديه ميوه و سبزي از حذف 75 درصدي دلالان خبر مي‌دهد، در حالي كه معاون اتحاديه بارفروشان معتقد است كه ۹۵ درصد دلالان ميدان حذف شده‌اند، يكي علت گراني ميوه را تغيير فصل و ديگري تخلف خرده‌فروشان ميوه عنوان مي‌كند.
از اواسط مردادماه سال جاري براي جلوگيري از افزايش بي‌ضابطه قيمت ميوه طرح نظارتي با عنوان «طرح نظارت و تنظيم بازار ميوه» اجرا شد كه به واسطه اين طرح مسئولاني از سازمان حمايت، استانداري تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين افرادي از پليس، نيروي انتظامي با تمام تلاش سعي در ساماندهي خطي ميدان مركزي ميوه و تره‌بار كردند. هرچند كه دلالان فعال در ميدان تره‌بار كاهش يافته و محدود شده‌اند، اما به دليل تغيير فصل قيمت‌ها كاهش نيافته است. اما نكته اين است كه مسئولان ميدان مركزي ميوه آمار متفاوتي از فعاليت دلالان ارائه مي‌دهند، سيدحسين مهاجران معتقد است كه تعدادي از دلالان همچنان در ميدان فعالند، اما علي امامي، معاون اتحاديه از كاهش 95 درصدي واسطه‌ها خبر مي‌دهد و مي‌گويد كه خرده‌فروشان مقصران اصلي گراني قيمت ميوه هستند.
مهاجران در گفت‌وگو با فارس در مورد اينكه اجراي طرح «نظارت و تنظيم بازار ميوه» در چه مرحله‌اي است و اين طرح چه تأثيري بر قيمت‌ها داشته است، گفت: 25 درصد باقيمانده دلالان جزو دلالان باسابقه و قديمي ميدان مركزي هستند كه اين افراد هم‌اكنون در سكوهاي بارفروشان مستقر شده‌اند و هنوز هم به كار خود ادامه مي‌دهند. وي تصريح كرد: دلالان باقي‌مانده هم‌اكنون ميوه را از حجره‌داران خريداري و براي فروش از فاكتورهاي همكاران حجره‌دار خود استفاده مي‌كنند و به اين ترتيب باز هم به عنوان يك واسطه در خريد و فروش ميوه عمل مي‌كنند.
مهاجران با بيان اينكه براي 25 درصد دلال باقيمانده در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار هم بايد فكري شود، تصريح كرد: با برنامه‌ريزي بايد اين عده هم به سمت خريد ميوه از منبع اصلي سوق يابند و خودشان ميوه را تهيه و با فاكتور خودشان به فروش برسانند نه اينكه نقش واسطه را در خريد و فروش ميوه ايفا كنند.
وي با بيان اينكه «طرح نظارت و تنظيم بازار ميوه» هنوز هم با كمك سازمان حمايت و سازمان‌هاي ديگر در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار اجرا مي‌شود، اظهار داشت: از شب تا صبح مأموران سازمان‌هاي مختلف در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار مستقر هستند و نظارت كاملي را بر ميدان مركزي ميوه و تره‌بار دارند.
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا برخي ميوه‌ها از جمله، شليل، آلو شابلون و هلو در بازار گران شده است، گفت: اين ميوه‌ها جزو ميوه‌هاي تابستاني هستند و با اتمام فصل تابستان كمي قيمت‌شان گران مي‌شود.  
   دلالان كاهش يافتند، اما خرده‌فروشان تخلف مي‌كنند
معاون اتحاديه بارفروشان با بيان اينكه ۹۵ درصد دلالان ميدان حذف شده‌اند، گفت: نبود كنترل در سطح شهر سبب شده مغازه‌داران محصولات را به چندين برابر قيمت واقعي عرضه كنند. علي امامي در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: در ميدان بارفروشان همه چيز تحت كنترل قرار دارد اما مغازه‌داران در سطح شهر كنترل نمي‌شوند و همين سبب شده محصولات را به چند برابر قيمتي كه از ميدان خريداري مي‌كنند به فروش برسانند.
وي اظهار كرد: به عنوان مثال مغازه‌داري گوجه فرنگي را از ما به قيمت 600 تومان خريداري كرده اما در مغازه‌اش در تجريش قيمت آن را هزار و 800 تومان درج كرده است يا پياز را بين 450 تا 500 تومان خريده، اما آن را هزار و 400 تومان به فروش مي‌رساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار