کد خبر: 673730
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
معاون وزير نيرو در امور اقتصادي و برنامه‌ريزي گفت: به دنبال آن نيستيم كه تعرفه آب و برق را تا پايان برنامه پنجم توسعه به قيمت تمام شده نزديك كنيم و يارانه آب و برق همچنان داده خواهد شد.
معاون وزير نيرو در امور اقتصادي و برنامه‌ريزي گفت: به دنبال آن نيستيم كه تعرفه آب و برق را تا پايان برنامه پنجم توسعه به قيمت تمام شده نزديك كنيم و يارانه آب و برق همچنان داده خواهد شد.
دائمي در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران، مبني بر اينكه آيا تا پايان برنامه توسعه، قيمت آب و برق به قيمت تمام شده نزديك مي‌شود، گفت: هدفمان اين نيست كه قيمت آب و برق را به هزينه تمام شده نزديك كنيم. وي افزود: به آب و برق يارانه مي‌دهيم و ابزارهاي اقتصادي در قيمت آب و برق را بايد به آستانه اثرگذاري نزديك كنيم. دائمي با اشاره به اينكه پايين بودن قيمت آب و برق موجب شده بهره‌وري كاهش پيدا كند، ادامه داد: با افزايش تعرفه‌ها به دنبال ايجاد درآمد براي وزارت نيرو نيستيم بلكه هدفمان افزايش بهره‌وري ‌است، قيمت آب و برق بايد به گونه‌اي تعريف شود تا مصرف درست صورت گيرد. وي ادامه داد: به دنبال آن نيستيم كه تا پايان برنامه پنجم توسعه تعرفه آب و برق به قيمت تمام شده برسد، اساسا بايد به آب و برق يارانه تعلق گيرد تا زماني كه جامعه به حدي از توانايي برسد كه نيازي به يارانه نداشته باشد.
   توصيه‌هاي وزارت نيرو در خصوص مسكن مهر شنيده نشد
دائمي در خصوص مسكن مهر نيز گفت: مسكن زيرساخت‌هاي بسيار پيچيده‌اي دارد و در انتخاب محل مسكن مهر توصيه‌هاي وزارت نيرو شنيده نشد. وي ادامه داد: وقتي مسكن مهر ايجاد مي‌شود بايد ظرفيت آب، برق و گاز آن محدوده مورد شناسايي قرار گيرد، 300 ميليارد تومان براي مسكن مهر در نظر گرفته شده كه به تدريج پرداخت خواهد شد. دائمي با اشاره به اينكه كشور با مشكل تأمين انرژي و آب روبه‌روست، گفت: ابزار اقتصادي در اين مورد چندان مؤثر نيست و بهره‌وري در اين مقوله بسيار پايين است كه يكي از دلايل اين امر پايين بودن تعرفه‌ها است. معاون وزير نيرو گفت: موافق نيستيم تا بحران پررنگ مطرح شود چراكه خشكسالي و مشكل كمبود آب هميشه مطرح بود و در اين بحث تغيير الگوي مصرف عامل مهم در كمك به صنعت آب و برق است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار