کد خبر: 673727
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
رهبر معظم انقلاب قهرماني جهان را به تيم ملي كشتي فرنگي ايران تبريك گفتند
اعضا و كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران؛ كسب مقام قهرماني را به شما و ملت عزيز تبريك مي‌گويم و از اينكه باعث سرافرازي كشور شديد، تشكر مي‌كنم.
تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي اولين بار در تاريخ با يك طلا، يك نقره و دو برنز و كسب 42 امتياز قهرمان جهان شد.
در روز سوم و پاياني اين رقابت‌ها تيم ملي كشورمان توانست با مدال طلاي حميد سوريان، مدال برنز افشين بيابانگرد و قاسم رضايي براي نخستين بار در تاريخ قهرمان جهان شود و تيم روسيه بعد از ايران در جايگاه دوم قرار گرفت. پيش از اين در روز دوم مسابقات اميد نوروزي نقره وزن 66 را كسب كرده بود.

كشتي فرنگي ايران با سوريان جاودانه شد

قاسم رضايي ملي پوش وزن 98 كيلوگرم كشتي فرنگي كشورمان موفق شد با پيروزي 4 بر يك مقابل الكساندر هرابوويك از بلاروس مدال برنز مسابقه‌هاي جهاني كشتي فرنگي را از آن خود كند و چهارمين مدال ايران را در اين رقابت‌ها كسب كند.  پيش از اين كشتي‌گير وزن 71 كيلوگرم فرنگي ايران هم مدال برنز رقابت‌هاي كشتي‌ فرنگي قهرماني جهان را از آن خود كرد. افشين بيابانگرد موفق شد با شكست 5 بر 3 الكساندر زميانوويچ از بلاروس مدال برنز را از آن خود كند.

سوريان پرافتخارترين كشتي‌گير تاريخ ايران

حميد سوريان تنها نماينده كشورمان در فينال وزن 59 كيلوگرم رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان مقابل مينگيان سمنوف دارنده مدال برنز المپيك از روسيه به روي تشك رفت و در پايان موفق شد در يك كشتي سخت و نفسگير حريف خود را با نتيجه 2 بر يك شكست دهد و براي ششمين بار قهرمان جهان شود و ركوردي جاودانه از خود باقي گذاشت. سوريان پيش از اين پنج مرتبه در مسابقات جهاني در سال‌هاي 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 و يك بار در المپيك لندن سال 2012 موفق به كسب مدال طلا شده بود. تيم ملي كشتي فرنگي ايران در دوره پيش اين رقابت‌ها عنوان هشتمي را به دست آورده بود.

رهبر معظم انقلاب قهرماني جهان را به تيم ملي كشتي فرنگي ايران تبريك گفتند

در پي كسب مقام قهرماني جهان از سوي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در مسابقات جهاني ازبكستان، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با صدور پيامي به اعضا و كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان، كسب اين افتخار و پيروزي را تبريك گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اعضا و كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران؛ كسب مقام قهرماني را به شما و ملت عزيز تبريك مي‌گويم و از اينكه باعث سرافرازي كشور شديد، تشكر مي‌كنم.
سيد علي خامنه‌اي
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
0
0
ضمن تشکر و قدردانی از آقای سوریان این پیروزی را به آقای بنا تبریک میگوییم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار