کد خبر: 673562
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
یک کارشناس حوزه مسجد در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» خبرداد:
یک کارشناس حوزه مسجد گفت: تخریب 200 مسجد در نوار غزه طی هجوم اخیر صهیونیست ها عمق دشمنی آن ها با فرهنگ و تمدن اسلامی را نشان می دهد.
جوان‌آنلاين: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین خیر در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص نقش مساجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: مساجد خانه های اصلی تفکر اسلامی در جامعه به شمار می روند و از صدر اسلام تاکنون جایگاه خاص خود را داشته اند.


وی به اهمیت ارتباط مساجد با مردم اشاره و بیان کرد: ارتباط مردم با مساجد بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی را در جامعه به حداقل می رساند و جامعه را در مسیر رشد معنوی قرار می دهد.


این کارشناس حوزه مسجد به اهمیت ارتباط میان مردم و ائمه جماعات مساجد اشاره و تصریح کرد: هرگاه ارتباط میان مردم و ائمه جماعات مساجد در جایگاه مطلوبی قرار داشته است دشمن از سیطره به دنیای اسلام باز مانده است.


حجت الاسلام والمسلمین خیر انقلاب اسلامی ایران را نمونه ای از ارتباط خوب مردم با مساجد و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط خوب میان مردم و مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجربه موفقی را در داشت.


وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی رژیم مورد حمایت غرب پهلوی در برابر خیزش مردم که ناشی از ارتباط خوب با مساجد و روحانیت بود شکست خورد و این تجربه موفق در دوران دفاع مقدس و در مبارزه با رژیم صدام تداوم یافت.


این کارشناس حوزه مسجد در خصوص دشمنی صهیونیست ها با مساجد هم گفت: صهیونیست ها توانایی مقابله با نیروی برخاسته از مساجد را ندارند به همین دلیل با آن مقابله می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین خیر با بیان اینکه تخریب مساجد توسط داعش با دستور صهیونیست ها انجام می شود خاطرنشان کرد: گروه فاسد و تروریستی داعش بسیاری از مساجد را در عراق و سوریه به دستور صهیونیست ها تخریب کرده است.


وی افزود: وابستگی داعش به اسرائل بارها ثابت شده است و هجمه به مساجد هم وجه تشابه مهم آن ها با رژیم صهیونیستی است.


این کارشناس حوزه مسجد در خصوص تخریب 200 مسجد در نوار غزه هم گفت: تخریب 200 مسجد در نوار غزه طی هجوم اخیر صهیونیست ها عمق دشمنی آن ها با فرهنگ و تمدن اسلامی را نشان می دهد.


حجت الاسلام والمسلمین خیر در پایان گفت: بازسازی مساجد غزه از اهمیت فراوانی برخوردار است و در شرایط حاضر همه مسلمانان جهان باید در این امر مشارکت فعالی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار