کد خبر: 673494
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: گردشگرانی که در کویر مرنجاب کشته شده‌اند، بدون راهنما و شب‌هنگام وارد کویر شده‌اند.
مهر: امیر متولی افزود: چهار گردشگر ساعت ۱۶/۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ار رودهن حرکت کردند و ساعت ۲۰ به شهرستان آران و بیدگل رسیدند، این گردشگران که قصد داشتند بدون راهنما وارد کویر شوند پس از خرید مقداری مواد غذایی از فروشگاهی در آران و بیدگل به سمت مقصدشان حرکت کردند.

وی ادامه داد: ساعت ۲۴ نیمه شب این گردشگران وارد محدوده کاروانسرای مرنجاب می‌شوند و به جای توقف در این مکان و ادامه راه در روشنای روز، در تاریکی شب به سمت دریاچه مرنجاب حرکت می‌کنند.

رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: پس از طی ۵۳ کیلومتر در طول دریاچه، گردشگران سوار بر خودرو در باتلاقی که در نزدیکی دریاچه است، فرو می‌روند و تلاش آنها برای رهایی از باتلاق راه به جایی نمی‌برد.

متولی با بیان اینکه دکل مخابراتی در نزدیکی کاروانسرای مرنجاب موجود است، ادامه داد: این دکل تا ۳۰ کیلومتری کاروانسرا امکان آنتن دهی تلفن همراه را به مسافران و گردشگران می‌دهد اما فاصله این افراد از کاروانسرا بیش از ۵۰ کیلومتر بوده است.

وی افزود: پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش این افراد برای رهایی از باتلاق، دو نفر از این گروه با مقداری شکلات و بطری آب به سمت نور چراغی که از چاه نفت استان قم دیده می‌شده است حرکت می‌کنند که به دلیل گرمای ۴۰ درجه کویر و عدم وجود سایه بان پس از ۲۹ کیلومتر یکی از گردشگران جان خود را از دست می دهد و نفر دوم هم پس از طی چند کیلومتر بیشتر جان می‌بازد.

رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل یادآور شد: روز جمعه دو نفر باقیمانده که از سرنوشت دوستان خود بی‌اطلاع بودند به سمت دریاچه نمک حرکت می کنند که کارگران معدن نمک روز شنبه ۱۶ شهریور این افراد را در حالی که از نظر جسمی ، وضعیت نامساعدی داشتند، پیدا می‌کنند.

متولی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل بارها به آژانس‌ها و تورهای ورودی به این شهرستان اعلام کرده است که در حال حاضر ۳۰ راهنمای محلی آموزش دیده در این شهرستان آماده راهنمایی تورها و گردشگران هستند.

وی در پایان تاکید کرد: تابلوهای راهنمایی مسافران و گردشگران در مسیر کویر مرنجاب می‌تواند راهنمای خوبی برای دوستداران کویر باشد اما گردشگرانی باید در هنگام روز، با امکانات کافی و استفاده از راهنمایی بلدهای محلی وارد کویر شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار