کد خبر: 673480
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
به دلیل گزارش‎های مردمی مبنی بر اینکه معدن‎کاران سنگ روستای رودفرق بخش جبالبارز جنوبی در حال آسیب وارد کردن به قلعه تاریخی سموران هستند نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار و جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسئولان شهرستان از این مکان بازدید کردند.

در این بازدید فرج‎الله عارفی نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: کارشناسان میراث فرهنگی هر چه سریع‎تر محدوده و حریم قلعه را مشخص کنند تا معدن‎کاران بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی حفظ میراث فرهنگی را یک وظیفه دانست و بیان داشت: این معدن یک فرصت برای اشتغال منطقه است و با راه‎اندازی کارخانه سنگ توسط این معدن‎کار بیش از صدها جوان فرصت شغلی پیدا می‎کنند.

عارفی با اشاره به اینکه آنچه که گزارش شده بود، آسیب رساندن به قلعه نبوده است، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسی تاکنون به قلعه هیچ آسیبی وارد نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید میراث فرهنگی تمام محدوده‎های خود را مشخص کند و به اداره‎های صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کند.

عارفی عنوان کرد: این سرمایه‎گذار مدت سه سال در این معدن در حال فعالیت است و چند میلیارد در این مکان سرمایه‎گذاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید این مشکل را بدون اینکه به قلعه سموران آسیبی وارد شود، برطرف کرد، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی هر چه سریع‎تر محدوده و حریم قلعه را مشخص کنند تا معدن‎کاران بتوانند، فعالیت خود را آغاز کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار