کد خبر: 673330
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
سخنگوي شوراي صنفي در گفت‌وگوي اختصاصي با «جوان» اعلام كرد
اطلاعيه نيم‌بها شدن بليت تمامي سينماها در دو سانس ابتدايي تا عيد نوروز كه روز جمعه به مناسبت روز ملي سينما بر شيشه سالن‌هاي سينمايي نصب شده بود، بهانه‌اي شد تا با سخنگوي شوراي صنفي نمايش تماس بگيريم و مراتب امر را از او جويا شويم. غلامرضا فرجي هم با تأييد اين مسئله به خبرنگار «جوان» اعلام كرد تا پايان امسال بليت همه سينماها در دو سانس اول و دوم، نيم‌بها خواهد بود.
سپيده آماده
اطلاعيه نيم‌بها شدن بليت تمامي سينماها در دو سانس ابتدايي تا عيد نوروز كه روز جمعه به مناسبت روز ملي سينما بر شيشه سالن‌هاي سينمايي نصب شده بود، بهانه‌اي شد تا با سخنگوي شوراي صنفي نمايش تماس بگيريم و مراتب امر را از او جويا شويم. غلامرضا فرجي هم با تأييد اين مسئله به خبرنگار «جوان» اعلام كرد تا پايان امسال بليت همه سينماها در دو سانس اول و دوم، نيم‌بها خواهد بود.
عصر جمعه 21 شهريور ماه زماني كه مردم با تصور بليت‌هاي رايگان يا حداقل نيم‌بها قدم به سالن‌هاي سينمايي شهر گذاشتند، متوجه شدند كه به رغم انتظارشان، بليت‌هاي سينما نه رايگان است و نه حتي نصف قيمت و به جاي اين كاهش قيمت، در اطلاعيه‌اي كه بر سر در سينماها نصب شده آمده: بر اساس اعلام شوراي صنفي نمايش، خانواده‌ها و مردم سينمادوست مي‌توانند از عيد فطر تا عيد نوروز از بليت نيم‌بهاي سينماها در سانس اول و دوم اكران بهره‌مند شوند. آنهايي كه انتظار رايگان يا نيم‌بها بودن بليت‌ها را داشتند، از اينكه مجبور شدند تا آخرين ريال از مبلغ را بپردازند، در ابتداي كار ناراضي بودند اما در نهايت با تصور اينكه بليت سينماها تا نوروز امسال يعني در ماه‌هاي پاييز و زمستان سال جاري در دو سالن اول و دوم نيم‌بها شده است، خوشحال سالن‌ها را ترك كردند. البته اين خوشحالي مختص افراد غيرشاغلي بود كه مجبور نبودند در ساعات صبحگاهي در محيط‌هاي كاري خود حضور پيدا كنند چون ساير افراد مي‌دانستند كه غير از روز جمعه در ساير روزهاي هفته به فرض رايگان بودن بليت‌ها هم نمي‌توانند در دو سانس اول سينماها در سالن حضور پيدا كنند.
ماجراي نيم‌بها شدن بليت دو سانس ابتدايي اكران سالن‌هاي سينمايي در حالي اتفاق افتاده است كه در ماه رمضان امسال هم طرح بليت نيم‌بها براي سانس‌هاي پس از افطار سالن‌هاي سينما به تصويب رسيد اما مراجعان سينماها ديدند كه تنها بليت‌هاي سانس‌هاي 22 به بعد مشمول اين قانون مي‌شوند و كساني كه در ساعات ابتدايي پس از افطار به سالن سينما رسيده بودند، مجبور شدند كل قيمت بليت‌ را بپردازند و در نهايت اين طرح با اقبال محدودي از سوي مردم به پايان رسيد تا زمان عيد فطر و اكران گزينه‌هايي مانند كلاشينكف و آذر، شهدخت كه اميدهايي براي گيشه‌هاي موفق‌شان به حساب مي‌آمدند و در نهايت همه گزينه‌هاي عيدفطر از آذر، شهدخت و كلاشينكف گرفته تا امروز و فرشته‌ها با هم مي‌آيند كه اميد‌هاي چنداني به فتح گيشه نداشتند، با فروش ميلياردي روبه‌رو شدند. رايگان بودن بليت سينماها در روز ملي سينما در سال گذشته باعث شده بود كه بسياري از افراد از تمامي نقاط شهر تهران و حتي از شهرستان‌هاي حومه براي تماشاي رايگان فيلم‌ها راه سينماهاي پايتخت را در پيش بگيرند و در نهايت برخي از اين مراجعان، با ورود به پرديس‌هاي سينمايي انتظار داشتند كه در آن روز تمام فيلم‌هايي را كه روي پرده سالن‌هاي مختلف پرديس‌ها بود، ببينند. اما توقعات مراجعان با امكانات سالن‌ها و تعداد صندلي‌ها هماهنگ نبود و در نهايت رئيس انجمن سينماداران تنها در شرايطي موافق اجراي طرح سلام سينما و رايگان بودن بليت‌ها در روز ملي سينما شد كه معاونت سينمايي امكانات لازم را فراهم آورد.
گويا در نهايت اين ملزومات فراهم نيامد و بليت‌هاي سينما نه تنها رايگان نشد بلكه حتي به قيمت نيم‌بها شدن سه‌شنبه‌ها هم تقليل نيافت تا مراجعان سينماها در روز ملي اين هنر صنعتي، تيرشان به سنگ بخورد و مجبور به پرداخت كل قيمت بليت شوند اما در مقابل متوجه شوند كه در زمان باقي مانده تا عيد نوروز مي‌توانند از امكان بليت نيم‌بها در دو سانس ابتدايي بهره ببرند. در اين ميان بايد منتظر ماند و ديد اين طرح جديد شوراي صنفي نمايش چه تإثيري در ميزان فروش سينماها در ماه‌هاي باقيمانده از سال 93 خواهد داشت و آيا اين طرح مي‌تواند به افزايش فروش گيشه‌هاي سال 93 بينجامد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار