کد خبر: 673146
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
بر اساس آمار و گزارش‌ها، استان خراسان شمالی همچنان درگیر مسئله خشکسالی است و در سنوات بعد نیز همچنان درگیر خشکسالی خواهد بود از این رو باید تمام تمهیدات در این زمینه از سوی مسئولان به ویژه در زمینه آبرسانی روستایی فراهم شود.

 قاسم جعفری نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: به گونه‌ای که جدیدترین آمار و اطلاعات نشان می‌دهد مردم باید خود را برای خشکسالی و بارش‌های کم آماده کرده و به سمت استفاده بهینه از منابع آب بروند. نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس بر توسعه آبیاری قطره‌ای در کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: دولت و مجلس اعتبار خوبی را برای توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار گذاشته است که بایستی از این ظرفیت استفاده شود.

به گفته جعفری کشاورزان استان خراسان شمالی از این فرصت برای جذب تسهیلات که 85 درصد آن حمایتی و بلاعوض است، باید اقدام کنند. وی توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار را یکی از نیازها استان برای توسعه کشاورزی و افزایش راندمان محصولات برشمرد.

بر اساس آمار استان خراسان شمالی امسال جزو چهار استان کشور درگیر با پدیده خشکسالی است و حدود 40درصد از اراضی زیر کشت گندم به سبب کاهش بارش‌ها به مصرف دام‌های استان رسید.

اخیرا نمایندگان شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت کشور خواستار تأمین اعتبار برای خشکسالی شدند. آنها همچنین خواستار برآورد خسارت و پرداخت آن به کشاورزان و افراد خسارت دیده از خشکسالی شدند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار