کد خبر: 673143
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
بر اثر خشکسالی در شهرستان بیله‌سوار و تنش‌های جوی 166 میلیارد تومان به بخش تولید غلات و حبوبات در این شهرستان خسارت وارد شده و زارعا ن دچار ضرر و زیان شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار با بیان این مطلب گفت: بیشترین مناطق کشت دیم در سطح استان اردبیل مربوط به بیله‌سوار است که همین تناسب بیشترین خسارت نیز به مزارع دیم منطقه وارد شده است.

علی اکبر حسنیان افزود: بیش از 100 هزار هکتار از اراضی منطقه بیله‌سوار به کشت دیم اختصاص داده می‌شود که اغلب مربوط به محصولات غله و حبوبات است به طوری که این شهرستان در تولید عدس رتبه و جایگاه ممتاز کشوری را دارد.

وی ادامه داد: 95 هزار هکتار مرتع و 20 هزار هکتار اراضی آبی در شهرستان بیله‌سوار مدیریت می‌شود که ما سعی داریم از این منابع استفاده و بهره‌برداری کامل را داشته باشیم. حسنیان کل خسارت وارد شده به اراضی زراعی و کشتزارهای بیله‌سوار را بیش از 200 میلیادر تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم 166 میلیارد تومان مربوط به اراضی دیم بوده که شامل کشت غلات و حبوبات است. این مسئول افزود: بر اثر این خشکسالی 33 میلیارد تومان به بخش دام، علوفه و مرتع خسارت وارده شده و یک میلیارد تومان نیز بر اثر سیل وارده به بالهارود دچار خسارت شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: ما همه این خسارت‌ها را به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان به صورت دقیق ارائه کردیم و امیدواریم در جبران بخشی از خسارت اقدام لازم انجام شود.

حسنیان تصریح کرد: تنها 31 درصد از اراضی دیم تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده که پرداخت خسارت آن بعد از ارزیابی‌هایی نهایی در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار